Koppling som tar sent på Street Triple

"Hur såg han det" börjar jag tänka nu, kanske från profilbilden. Det är inte min Trippel utan en mycket bekvämare hoj helt utan fel och brister. :D
Är det inte originalspegelhålet som är blockat i bilden på kopplingshandtaget ovan? :)

(nej det är nog pivotskruven ser jag)

Är det inte originalspegelhålet som är blockat i bilden på kopplingshandtaget ovan? :)

(nej det är nog pivotskruven ser jag)
Så långt tänkte jag ju inte.. För att undvika att skämma ut mig mer med min brist på detaljkunskap om min egen hoj så kan jag iaf bara åter bekräfta att det sitter inte speglar i eller på styrändarna på min Trippel men väl blinkers där. :D

Kolla på vajer och hölje lite närmare i änden. Jag skulle ev köpa ny vajer om jag hade råd - av bilden att döma är den misshandlad i änden. Kan vara rotorsak samt bidra till accelererat slitage med plötsligt brott som följd

Hälsningar

Kolla på vajer och hölje lite närmare i änden. Jag skulle ev köpa ny vajer om jag hade råd - av bilden att döma är den misshandlad i änden. Kan vara rotorsak samt bidra till accelererat slitage med plötsligt brott som följd

Hälsningar
Vart skulle den vara misshandlad i änden? Det man ser vid kopplingen är skruvskallen på en skruv till en motorkåpa.

Vart skulle den vara misshandlad i änden? Det man ser vid kopplingen är skruvskallen på en skruv till en motorkåpa.
Jag ser inte skruvskallen men kan ha fel. Tycker mer det ser ut som ett brott i plåt

Bifogat

• Screenshot_2023-09-07-17-16-50-19_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2023-09-07-17-16-50-19_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    519.5 KB · Visningar: 6
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing