Koppling som tar långt ut zzr600

Martin.

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Norrköping
Hoj
ZZR600 -90
Tjo!
Har en zzr600 -90 som kopplingen tar långt in på. Började felsöka och funderar på om armen som går upp från kopplingsarmen ska se ut såhär eller om den är så sliten att det kan vara felet?
Om det är så att den är sliten, vad mer borde jag byta samtidigt?


 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Justera wiren först hjälper inte det lossa kopplings kåpan o gör en ny grund justering av kopplings paketet
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
De är nog värt att köpa en ny vridpinne för i alla kopplingar jag skruvat i har de inte varit ett sådant underligt spår som de är i din, de brukar vara helt platt slipade.
 

Martin.

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Norrköping
Hoj
ZZR600 -90
Efter att jag fått mer kläm på vad delarna heter har jag hittat lite på amerikanska kawaforum. Verkar som att man behöver kolla till tryckpinnen (heter den så?) i mitten av kopplingen med, så jag tänkte försöka hinna riva kopplingen ikväll och kolla vad mer som behöver bytas. Hojen har ändå gått rätt långt så kan vara värt en titt.:)
 

Martin.

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Norrköping
Hoj
ZZR600 -90
Började plocka ner kopplingen igår efter nattning av barn osv. eftersom ”det går nog fort”..
Alla lameller var i bra skick. Bråkade med centrummuttern ett bra tag eftersom ytan som den inte lamellen greppar mot såg väldigt sliten ut. Höll på att ge upp och bara montera igen eftersom inget verkade ha gått i när jag såg: ”fan, jag har gjort en spricka i godset”.

Klockan halv ett hittade jag ett nytt kopplingsnav till hyfsat humant pris som jag beställde, idag stack jag till Jula och fixade mutterknack.

När jag fått bort muttern visade det sig att tidigare ägare brutit av en av de gängade studsarna man fäster fjädrarna till lamellpaketet och lagat genom att dra i en skruv bakifrån..

Byter nav, vridpinne, tryckpinne och ett par lager och hoppas på det bästa! :)
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top