RandomDude
Gudomlig sporthojare
När motorn är kall (endast körd någon minut) så kan kopplingen ibland hugga till när man ska köra iväg från en korsning t.ex.
Alltså när jag släpper upp kopplingen långsamt på ettans växel så börjar den greppa lite för att sedan greppa FULLT. Rent reflexmässigt drar jag in kopplingen och sedan släpper ut den igen och då rullar jag oftast iväg utan problem.
Detta sker enbart när motorn är kall, när den är varm fungerar den helt perfekt!
Är det normalt?
Vad kan problemet bero på och hur fixar man det?
Yamaha YZF600R -96 (så kopplingen är ju gammal minst sagt, dock fungerar den bra i varmt skick)
Alltså när jag släpper upp kopplingen långsamt på ettans växel så börjar den greppa lite för att sedan greppa FULLT. Rent reflexmässigt drar jag in kopplingen och sedan släpper ut den igen och då rullar jag oftast iväg utan problem.

Detta sker enbart när motorn är kall, när den är varm fungerar den helt perfekt!
Är det normalt?

Vad kan problemet bero på och hur fixar man det?
Yamaha YZF600R -96 (så kopplingen är ju gammal minst sagt, dock fungerar den bra i varmt skick)