Koppling slirar zx6r 98

yzoon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
98 kawasaki zx6r
Hejsan grabbar

Det ligger till så här.. Var ute o körde och så drog jag på tvåan upp till tussen vara då började den slirar kopplingen och så gjorde den på trean vid de varvtalen. Så jag fick tips av en kompis att skruva på en skruv som sitter på kopplingen där frame från sifran 4 till siffran 1 och nu slirar den vid 8 tussen varv. Jag har även känt om jag trycker ut kopplingen till sista läget så slirar den inte lycket.. vad kan det beror på ?

Är det wire eller hydrauliskt system?

Om det är wire låter det ju nästan som den är för spänd med tanke på att den slirar mindre med 4an än 1an på handtagsinställningen.

Du har inte slått i kopplingshandtaget eller så?

Du har inte hält i en annan olja? Vissa oljor slirar kopplingen lättare än med andra. Tex castrol gps har många problem med.

Inget annat du gjort? bytt styre. dragit om wiren? ramlat? lättare att svara om det finns mer att ta på.

Kan vara att kopplingsvajern är för hårt ställd. Om du släpper ut kopplingshandtaget, har du då lite "slack" det sista, så att du måste dra in den lite grann innan det blir motstånd? Om du inte har det får du skruva in den grejen som sitter där kopplingsvajern går in i handtagshållaren.

EDIT: Eller så kärvar vajern eller så är kopplingen helt enkelt slut :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman