Har lite bekymmer med min koppling på R1an..
Beslutade mig för att kolla lamellerna då den slirade när den var kall efter 8000-varv.. Varm också i 3-4 mil sen slutade den mystiskt att slira..
Nåväl lammellerna såg bra ut och måtten var inom toleransen (2,9-3,1mm) mystiskt var dock att muttern som håller i korgen och lamellerna nr 8 på sprängskissen som ska vara dragen med 70 Nm kunde lossas med fingarna.. tog loss allt å kikade på hur de såg ut och såg att den innersta lamellen som sitter fast men en låsring också var sprucken, kanske detta har något med slirandet att göra? Har nu satt dit allt igen och när jag sätter på yttersta kåpan märkte jag att något var fel när jag drog på startmotorn..
Muttrarna som heter (6) på sprängskissen som håller i det jag tror är solfjäder/spänn-skiva eller något i den stilen slår i axeln som drar ut 5an från sprängskissen.. det betyder alltså att hela korgen eller lamellhållaren är för långt ut. Vad kan detta bero på? Har jag satt dit korgen snett måntro?
Vet någon var man kan skaffa ett billigt å bra verktyg för att hålla i kopplingen medans man lossar på muttern 8 på sprängskissen? Står i serviceboken att man ska ha ett särskilt verktyg för det?
Mvh
Last edited: