Jag har en Yamaha yz 125 -01, men jag tycker kopplingen tar rätt dåligt på den. Om jag har t.ex. tvåans växel i och drar i kopplingen kopplas inte motorn bort, utan kopplingen slirar i princip eller vad man ska säga. Den enda gången det känns som kopplingen tar är när jag har ettan i och relativt högt varv på motorn.
Jag har för mig att jag hade ett liknande problem på min moppe jag hade förr(Yamaha DTR -92). Det problemet löste jag genom att byta lameller, när jag bytte dom såg jag att skivorna var helt utslitna och allt blev shysst när jag satte på nya.
Min fråga är, tror ni det skulle hjälpa att byta lameller på crossen för att få kopplingen att ta bättre? Det är även ganska jobbigt om man fastnar i en backe och får motorstopp, att då behöva peta i neutralen för att kunna få igång hojjen istället för att bara dra i kopplingen. Jag har testat att spänna den utan någon förbättring, blev nästan bara sämre av det.
Om detta kan lösa problemet, hur svårt är det att byta lameller? på moppen var det en barnlek, men hur är det på crossen?
Jag har för mig att jag hade ett liknande problem på min moppe jag hade förr(Yamaha DTR -92). Det problemet löste jag genom att byta lameller, när jag bytte dom såg jag att skivorna var helt utslitna och allt blev shysst när jag satte på nya.
Min fråga är, tror ni det skulle hjälpa att byta lameller på crossen för att få kopplingen att ta bättre? Det är även ganska jobbigt om man fastnar i en backe och får motorstopp, att då behöva peta i neutralen för att kunna få igång hojjen istället för att bara dra i kopplingen. Jag har testat att spänna den utan någon förbättring, blev nästan bara sämre av det.
Om detta kan lösa problemet, hur svårt är det att byta lameller? på moppen var det en barnlek, men hur är det på crossen?