Koppling på Aprilia Mille ...

Shidoshi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
Jag upptäkte idag när jag hade hojen på depåstöd att när jag har en växel i och trycker in kopplingen helt så snurrar däcket. Det är inte mycket och när man inte står på depåstödet så märks det inte överhuvudtaget.

Någon som vet om det är en "feature" eller ett fel? Hur rättar man till det? Har inte hunnit kolla manualen ännu, kan ju stå där (RTFM ...!)

det där är rätt vanligt, om hjulet är i luften. Det är alltid lite olja o sånt mellan lamellerna antar jag som klistrar sig lite och då kan dra med sig hjulet?
För du märker inte av att den drar när hjulet står på marken?

Nej då känner jag ingenting. Förrutom när hojen är kall och jag använder tomgångshöjaren, då blir det ett litet ryck när jag lägger i växeln. Enligt killen på Hojladan är det vanligt och inget fel. Men man blir ju lite orolig när det verkar som inte kopplingen kopplar ur helt när man håller den inne.

Shidoshi skrev:
Nej då känner jag ingenting. Förrutom när hojen är kall och jag använder tomgångshöjaren, då blir det ett litet ryck när jag lägger i växeln. Enligt killen på Hojladan är det vanligt och inget fel. Men man blir ju lite orolig när det verkar som inte kopplingen kopplar ur helt när man håller den inne.

Helt vanligt, har samma på min;)
Bara att dra upp den på 2:an sedan forsätta tills vägen tar slut:tummenupp

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back