Koppling Fireblade-97

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har monterat en extra stålskiva i kopplingen på min Blade -97
När ja sen ska sätta tillbaka den yttre kåpan över kopplingen så är det ett stag som går ned i den = den som kopplingsvajern sedan fästs i.
Det staget ska längst ned när man för på kopplingskåpan krokas i den "pinne" som sticker ut från kopplingskorgen... får inte dit den.. !!!
nån som vet hur det här går till ??
lustigt är ju att ja har haft av den förut , utan problem att få den tillbaka... men då hade ja inte nån extra stålskiva i
kan det vara så att det inte får plats en extra stålskiva helt enkelt ??

anna fundering är att.... det staget som sticker ut från kopplingskorgen.. det som kopplar ur alltså.. ska det tryckas in eller dras ut när man kopplar ?? vad det ser ut som så verkar det vara ut....men va ja vet så är det ju att pinnen trycks in på andra hojjar... gixxer med flera...
Ingen som sitter på en sprängskiss eller vet hur det här är funtat :confused:

Löste problemet själv.. det får helt enkelt inte plats för en till stålskiva i kopplingen på min...
så för er med Fireblades o slirande koppling.. de här tricket är ingen idé...
De fick bli hårdare fjädrar i stället.

Jag har hårdare fjädrar + värre lameller å skivor i min 96... det känns i handtaget men det är inte för illa... Annnars så har jag en orginal sats med lameller å fjädrar om du är intresserad... Okänt miltal men cyckeln hade gått 980mil när jag köpte den så det är under det...

Mvh Mathias

MaPe skrev:
Jag har hårdare fjädrar + värre lameller å skivor i min 96... det känns i handtaget men det är inte för illa... Annnars så har jag en orginal sats med lameller å fjädrar om du är intresserad... Okänt miltal men cyckeln hade gått 980mil när jag köpte den så det är under det...

Mvh Mathias

hur menar du värre skivor ?? de som inte gick på min va att sätta i en extra... för då fick ja inte på kåpan sen så att kopplingsarmen hakade i på insidan.
starkare fjädrar har ja satt i nu ...

va vill du ha för kopplingssatsen ? ... o är de samma till -97 tror du ??

Värre = annat material

Kan checka om det är samma, å pris... va fan jag behöver inte skiten... bjud skamligt å det är dit...
min motor ligger i tusen delar å väntar på en trave drev å växelgafflar... bör dyka upp i veckan... har även lite orginal blinkers å nå´n fotpinne + fäste, samt en skrapad motor kåpa... alla delar kommer från olika cycklar så har ingen koll på år å dylikt...
Å inte är det bättre att man har sprängt sönder gixxern i tusen delar oxå... vem sa att sommarn hade börjat... inte än hoppas jag..

Mathias

MaPe skrev:
Värre = annat material

Kan checka om det är samma, å pris... va fan jag behöver inte skiten... bjud skamligt å det är dit...
min motor ligger i tusen delar å väntar på en trave drev å växelgafflar... bör dyka upp i veckan... har även lite orginal blinkers å nå´n fotpinne + fäste, samt en skrapad motor kåpa... alla delar kommer från olika cycklar så har ingen koll på år å dylikt...
Å inte är det bättre att man har sprängt sönder gixxern i tusen delar oxå... vem sa att sommarn hade börjat... inte än hoppas jag..

Mathias

ja jag tar de gärna.. bara det passar så får du ett pm =) måste kolla om dom har gjort om nåt från o med -97... för de du har va till en -96 va ??

MaPe skrev:
ja, det var från en 96... kollar du eller ska jag kolla imorgon om dom passar...

Mathias

tja.. ja vet inte hur ja ska kolla.. tänkte ringa Lelles o fråga, ´har du nå bra sätt så kolla gärna.. :tummenupp

Eftersom jag jobbar med cyklar så kollar jag då...

Pm sickas till dig imorgon kväll, annars hojta... minnet är inte bra å jävligt kort...

Ha de gott ikväll....

Mathias

MaPe skrev:
Eftersom jag jobbar med cyklar så kollar jag då...

Pm sickas till dig imorgon kväll, annars hojta... minnet är inte bra å jävligt kort...

Ha de gott ikväll....

Mathias

gör du ?? ja men då är de ju bättre du kollar... ja har mer koll på sprutor o bandage... :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra