gsx1000r-01
Ny medlem
vad är vanligast?? själv använder jag inte koppling om jag växlar på bakhjulet... sliter det mycke på lådan??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goffe skrev:växla inte.
att växla kommer göar att du producerar mindre spermier när du blir gammal...
//jaG
Swedie skrev:försök att välxa MED koppling
Nä, "blippar" du rullen precis vid växlingen så äre lugnt. Du kan testa med o utan bli på din hoj t.ex genom att accelerera sakta och konstant och försöka trycka ur växeln. Det går inte eller är väldigt trögt. Testa sen att växla precis efter du slagit av på gasen. Tada, som smör!
mamartin skrev:Kan man vaxla utan koppling aven fran 1an till 2an? Det ar val ett langre steg i och med att neautral ligger mellan.
gsx1000r-01 skrev:det går säkert lika bra men jag tycker att det brukar vara bra fart att dra upp den i tvåan kring 110km/h
mamartin skrev:Onska att jag kunda dra upp den i 2an men 600:an har inte sa bra vrid sa det far bli 1an. Men just vaxlingen har jag ej fatt riktig klam pa an.
gsx1000r-01 skrev:jag rekomender då inte att använda koppling... det blir mycke ryckigare.
gsx1000r-01 skrev:jag rekomender då inte att använda koppling... det blir mycke ryckigare.
Nehej. Det sliter på lådan (skrammelkaklonk) om man inte har rätt varv på puffran när nästa spett går i. Men det sliter inte alls på lamellerna (de ska orka hålla i tillräckligt). Däremot kanske det sliter marginellt på kopplingskorgen.RAVESMURF skrev:man ska komma inom "diff-marginalen" för att växla utan koppling, är du inte precis i rätt läge så sliter det hysteriskt på kopplingen ...
RAVESMURF skrev:man ska komma inom "diff-marginalen" för att växla utan koppling, är du inte precis i rätt läge så sliter det hysteriskt på kopplingen....
det bästa är att växla med koppling, det sliter tillräckligt ändå.
det går att växla över neutralen också, träna träna...
Robban_C skrev:Nehej. Det sliter på lådan (skrammelkaklonk) om man inte har rätt varv på puffran när nästa spett går i. Men det sliter inte alls på lamellerna (de ska orka hålla i tillräckligt). Däremot kanske det sliter marginellt på kopplingskorgen.
Men att exempelvis koppla upp knarren på baktofflan, framförallt på högre växlar, sliter massor på både lameller och korg.
RAVESMURF skrev:JAG GER MIG, JAG ÄR INGEN MEKANIKER JAG E BARA HOJÅKARE....Men jag visste att det slet....vad som slet, det är en annan femma, som sagt "i dont know, i just drive here"![]()
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |