Hej,
Köpte en 929 igår, idag havererade kopplingen
Gled ut från parkeringen på brommaplan och helt plötsligt gick det inte att frikoppla när jag skulle bromsa in, handtaget förlorade all motstånd så jag antog att wiren gick. Men det var värre än så.. wiren var hel, det är något i kopplingen som gått sönder, spaken (se bild nedan) sitter helt lös när man petar på den, går tom att dra upp den en bra bit, saknar helt motstånd.
Har någon en idé om vad som hänt
Jag har absolut inte misshandlat eller dumplat kopplingen eller liknande. Helt vanlig körning. Jag HOPPAS det är något jag kan fixa själv relativt snabbt, verkstäder har inte möjlighet att fixa det nu.
Enormt tacksam för hjälp..
Köpte en 929 igår, idag havererade kopplingen
Gled ut från parkeringen på brommaplan och helt plötsligt gick det inte att frikoppla när jag skulle bromsa in, handtaget förlorade all motstånd så jag antog att wiren gick. Men det var värre än så.. wiren var hel, det är något i kopplingen som gått sönder, spaken (se bild nedan) sitter helt lös när man petar på den, går tom att dra upp den en bra bit, saknar helt motstånd. Har någon en idé om vad som hänt
Jag har absolut inte misshandlat eller dumplat kopplingen eller liknande. Helt vanlig körning. Jag HOPPAS det är något jag kan fixa själv relativt snabbt, verkstäder har inte möjlighet att fixa det nu.Enormt tacksam för hjälp..