kopplat in 2-vägs larm till mc. fråga om du undrar något

Helt Okey larm.
Bra känslighet, tjuter bra. Det ända som är dåligt är räckvidden på fjärren. Man får i princip stå över hojen o peka mot mottagaren för att larma av/på. (Mottagaren under sadlen)

Mitt larm är av märket Malushi, är era likadana, ni andra som har andra larm av billiga märken, hur är era?

Dock har jag överseende med det på ett larm för 299kr, det fyller sin primära funktion med bravur och det är det viktigaste. :tummenupp

konstigt, jag har inga sådana problem med min fjärr. stänga av och på från 10meter inga problem, vet inte hur mycket mera den klarar men jag har en antänn på den ena fjärren. märke? kollade alldrig :)

konstigt, jag har inga sådana problem med min fjärr. stänga av och på från 10meter inga problem, vet inte hur mycket mera den klarar men jag har en antänn på den ena fjärren. märke? kollade alldrig :)

Vad placerade du själva larmenheten?

Jag har min under sadlen, min sadel kanske är tjockare, eller som jag skrev i pm att batterienra kanske inte är riktigt friska?

Vi har lika dant larm jag har med en långdistans med antenn, men ingen skillnad. Skall väl inte ha någon inverkan att jag var i garaget när jag provade?

Mysko

Ni som har 2-vägs larm. Hur pass högt låter det när det larmar, jämfört med tex en väckarklocka? Väcker det en som ofta sover som en stock? :)

Vad placerade du själva larmenheten?

Jag har min under sadlen, min sadel kanske är tjockare, eller som jag skrev i pm att batterienra kanske inte är riktigt friska?

Vi har lika dant larm jag har med en långdistans med antenn, men ingen skillnad. Skall väl inte ha någon inverkan att jag var i garaget när jag provade?

Mysko

Japp under sadlen sitter allt.Förmodligen är dina batteri dåliga, min hoj stog i garaget och jag utanför med dörren stängd ca 10meter som jag skrev.Ffunkade super bra. Kolla så din antänn sladd på dosan är hel och inte skadad, bör vara mera än 10cm lång ochså. Hedgehog : det stjuter så de räcker, du vaknar nog av det om du nu ska ha det som väckaklocka :rolleyes:

Last edited:
Japp under sadlen sitter allt.Förmodligen är dina batteri dåliga, min hoj stog i garaget och jag utanför med dörren stängd ca 10meter som jag skrev.Ffunkade super bra. Kolla så din antänn sladd på dosan är hel och inte skadad, bör vara mera än 10cm lång ochså. Hedgehog : det stjuter så de räcker, du vaknar nog av det om du nu ska ha det som väckaklocka :rolleyes:

Hmm nu hare jag missat nått. Vilken är det som fungerar som antennsladd? Du menar inte på huvudenheten va?

Varför kan man inte ha start/stopp funktionen ? Jag menar går det inte att ha som att tex stödet eller en växel i att den inte går att starta?

Bara en tanke...

:) jo, en svart sladd försej själv i ena hörnet som inte är skalad, hoppas att du inte har pillat på den då förstår jag varför du har så dålig motagning,,:gnissla

he he nejdå har inte rört den bara stoppat ner den med övriga sladdar. Det var någon som skrev att det fanns en extra jord så det är nog fler som inte är medvetna om att den ena är en antenn :gnissla

Well well tack för den troligen viktiga informationen, skall kolla o fixa till den så har jag förhoppningsvis med bra räckvidd :pannkyss

Varför kan man inte ha start/stopp funktionen ? Jag menar går det inte att ha som att tex stödet eller en växel i att den inte går att starta?

Bara en tanke...

Går gör det säkert bara man vet vart man skall koppla in sladdarna, kopplingsschemat tyckte inte jag var så solklart, men sen är jag inte van att läsa elscheman.

Last edited:
det stjuter så de räcker, du vaknar nog av det om du nu ska ha det som väckaklocka :rolleyes:

Na, det var väl inte riktigt så jag tänkt men om det inte piper/tjuter är det svårt att vakna om någon pillar på hojen mitt i natten. Inte en chans att jag hör mclarmet från sovrummet.

Tackar för informationen :tummenupp

2743839 Så frågan står kvar, larmar ett 2-vägs larm tillräckligt högt för att väcka mig(väckarklocka volym)? :confused:
Jag har beställt 4st larm från amerika (2vägs), de borde komma någon gång nästa vecka. Kan återkomma med hur högt det låter, kommer ha ett larm kvar till försäljning. Resten ska polare köpa..

Jag har beställt 4st larm från amerika (2vägs), de borde komma någon gång nästa vecka. Kan återkomma med hur högt det låter, kommer ha ett larm kvar till försäljning. Resten ska polare köpa..

Tackar, vore roligt att veta hur ljudnivån ligger....
Är det Thor du beställt?

kopplade in mitt birka-larm nyss, enkelt.
Struntar i fjärrstart, inte så ballt om växeln är i....

Startspärren blir nog över startrelät och inte tändningen.

Helt ok för 299:-

kopplat in ett 2 vägs larm nu på kawan, funkar riktigt bra. kopplade aldrig in start och stop funktionen. har man växel i och vill vara häftig och starta med fjärren så kommer det nog snart tårar hehe.

Detta kanske är en jättedum fråga, men som sagt man är inte dummare än frågan man ställer.

Ang att då använda "start & stop" funktionen om man har en växel i, fungerar inte den startspärren (växel i och stödet nere) när man har satt dit ett sådant där 2 vägs larm?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT