Kopplar ner när jag använder DC

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Jag har ett problem.
När jag startar DC (har provat DC, DC++, fuldc) kopplar min uppkoppling ner efter en stund, vad beror detta på?

Jag har ställt in portar på routern som jag använder i DC, jag kör active (och NO-IP sak), frustrationer kommer också av att när det kopplar ner byter jag IP, och då verkar inte DC fatta det direkt, då får jag felmeddelande i DC "passive mode någonting".

Jag har kopplat ur XPs brandvägg, jag har ingen annan mjukvarubrandvägg utan endast hårdvarubrandväggen där jag som sagt ställt in "virtual servers" (Dock ej standard värden utan egna) och jag har Norton antivirus.

Är det någon som har en ide om vad det kan bero på?

Mvh
Peter

Förmodligen använder du en brandvägg/router/adsl-modem från D-LINK. De produkterna hänger sig rätt så ofta under hård belastning. Känt problem.

andersbrink skrev:
Förmodligen använder du en brandvägg/router/adsl-modem från D-LINK. De produkterna hänger sig rätt så ofta under hård belastning. Känt problem.
Mycket känt problem. och det är vanligt att dom hänger sig desto fler portar du har öppnat. se till att öppna endast dom nödvändigaste portarna ska du se att de hänger sig inte lika ofta. :tummenupp

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet