kopplar inte ur

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
r1an vägrar koppla ur ordentligt har bytt olja ett par gånger nu men problemet finns kvar men den kopplar ur perfekt så fort oljan är varm kör på castrol gps men har varit nåt annat i den förrut nån som vet vad man ska göra

Byt olja. Cstrol GPS är en fenomenal kopplingsdödare.

Fast problemet med den är väl att den slirar när den blir varm, har aldrig hört att den skulle ha motsatt problem.

Trådskaparen: Har du prövat dom justerskruvar som finns. Kan inte R1 men har den vajer till koppling brukar det finnas en finjusteringsskruv på handtaget och en grovjustering nere vid kopplingskorgen. I verkstadsmanualen brukar det finnas specat vilket spel man ska ha på kopplingshandtaget och på många hojar ska detta spel kollas i samband med service.

vet inte hur GPS oljan funkar men jag kör på Castrol R4 olja å har aldrig haft nått problem på min R6 som många skriver om i R1/R6 tråden..

Castrol_R4_410x410.jpg

Jag hadde samma problem med min r1a 05 nä den va ny det var fet i motorn som la sig på lamellerna. Gör rent dom och byt oljan ett par gånger för att skölja ur motorn. Yamaha sverige sa att det var fler som hade haft samma problem.

har grejat med de lite ida kopplingslammellernmar rassar inte isär går å lyfta ett par lameller åtgången ungefär som dom sugs ihop

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN