koppla upp rettan

zx6rman

none
Gick med
18 Feb 2004
Ort
karlstad
Hoj
italiano
Hej! hur onyttigt är det igentligen för kopplingen att koppla upp hojen?, har nyss börjat med det då jag inte får upp han på tvån (skumt) alla andra som har rettor får ju det utan koppling. :( Är det på nått speciellt sätt man ska rycka eller vid nån speciell tidpunkt, just nu åker jag i typ 100 på tvåan, släpper gasen snabbt och gasar igen samtidigt som jag rycker som fan, men icke vill han gå upp mer än nåra cm. help me :Bugar
 
zx6rman skrev:
Hej! hur onyttigt är det igentligen för kopplingen att koppla upp hojen?, har nyss börjat med det då jag inte får upp han på tvån (skumt) alla andra som har rettor får ju det utan koppling. :( Är det på nått speciellt sätt man ska rycka eller vid nån speciell tidpunkt, just nu åker jag i typ 100 på tvåan, släpper gasen snabbt och gasar igen samtidigt som jag rycker som fan, men icke vill han gå upp mer än nåra cm. help me :Bugar

Koppla bara.... Kopplingslameller är en slitage/förbrukningsvara! Likaså är däck. Jag låter inte hojjen stå still bara för att däcken slits när jag kör den.

Skit i lamellerna...., se till att ha kul! Prioritera det!!! :D
RoLLERs lag kan du för övrigt implementera på mycket annat i livet!

P.s Jag kopplar hej villt, jämt och ständigt på 1'an, 2'an och 3'an.... Kopplingen höll i ändå 2.000 mil.... bara så du vet. Prixvärt va? D.s
 
:yoparty klart man ska ha kul, men vad kostar det att byta lamellerna å grejjer,. koppla på 1:an är väl ändå inte nödvändigt :) eller e de jag som har missat nåt skoj med kopplingen :hihi

RoLLER skrev:
Koppla bara.... Kopplingslameller är en slitage/förbrukningsvara! Likaså är däck. Jag låter inte hojjen stå still bara för att däcken slits när jag kör den.

Skit i lamellerna...., se till att ha kul! Prioritera det!!! :D
RoLLERs lag kan du för övrigt implementera på mycket annat i livet!

P.s Jag kopplar hej villt, jämt och ständigt på 1'an, 2'an och 3'an.... Kopplingen höll i ändå 2.000 mil.... bara så du vet. Prixvärt va? D.s
 
zx6rman skrev:
:yoparty klart man ska ha kul, men vad kostar det att byta lamellerna å grejjer,. koppla på 1:an är väl ändå inte nödvändigt :) eller e de jag som har missat nåt skoj med kopplingen :hihi

Det kostade 2.500:- Då ingick olja och oljefilter ca. 700:- Så själva koppling + arbete 1.800:-

Du har missat nåt skoj. :(

Vill du peta upp den när du kör ~5km/h så går det inte att bara gasa (nu kommer väl nån wienerwisser och börjar gapa om på/av metoden).

Jag anväder iaf kopplingen... ...dutt och vips så droppar man en bomb wheelie vart som helst framför stans alla tjejer i den heta sommarnatten
(gasar du upp den så blir det för hög fart för att wheelie på ett säkert sätt i stan).
 
BlueNote skrev:
Kopplingen, eller lamellern?

Den ingående utledaren i systemsats regulatorn.....

Va fan.... LAMMELERNA då!!! :arsele

Vad menar du med kopplingen.... sjävla kopplingshandtaget eller vaddå....
Eller hela tjofräset?
 
Lameller är ju billiga att köpa och enkla att byta, iaf på en ninja :) Så då är det ju ingen ide att vara rädd om dom.
 
RoLLER skrev:
Jag anväder iaf kopplingen... ...dutt och vips så droppar man en bomb wheelie vart som helst framför stans alla tjejer i den heta sommarnatten
(gasar du upp den så blir det för hög fart för att wheelie på ett säkert sätt i stan).


du glömde.. de går fort när man kopplar upp den oxå :7peta men håller med dig, livets melodi är KOPPLA!! :kär
 
RoLLER skrev:
Vill du peta upp den när du kör ~5km/h så går det inte att bara gasa.

...dutt och vips så droppar man en bomb wheelie vart som helst framför stans alla tjejer i den heta sommarnatten.

Jag har inte vågat prova det. Jag vill också kunna viila från nästan stillastående... Men jag är rädd för att den ska lyfta för fort och över... :näsblod :död Det har jag inte råd med... :(
 
Goffe skrev:
du glömde.. de går fort när man kopplar upp den oxå :7peta men håller med dig, livets melodi är KOPPLA!! :kär

Med höjden på din avatar så japps.... då måste man gasa.... Med höjden på MIN avatar.... nopps... då bromsar man ;)
 
Firefly skrev:
Jag har inte vågat prova det. Jag vill också kunna viila från nästan stillastående... Men jag är rädd för att den ska lyfta för fort och över... :näsblod :död Det har jag inte råd med... :(

Den gör inte det... den reser sig lugnt och fint. Ha inte alltför höga varv när du kopplar på 1'an bara.... börja försiktigt och öka succesivt så du får in känslan, sen så sitter den snart där. Probbet e att det e vingligt som fan (i sidled) när man wheelar i 5-30km/h

P.s Det e alltid en trygghet att ha foten på bromsen D.s
 
!

Lånar tråden lite!

Ingen som lyckats wheela med en Yamaha szr 660 ?
Vet att det finns nån kille i Sverige som stuntar med en szr men inte vad han heter eller så!
//D
 
RoLLER skrev:
Den gör inte det... den reser sig lugnt och fint. Ha inte alltför höga varv när du kopplar på 1'an bara.... börja försiktigt och öka succesivt så du får in känslan, sen så sitter den snart där. Probbet e att det e vingligt som fan (i sidled) när man wheelar i 5-30km/h

P.s Det e alltid en trygghet att ha foten på bromsen D.s
Ska man hålla ett varvtal, dutta till kopplingen och ha kvar på samma varvtal och sen öka efter den rest sig eller ska man varva upp samtidigt som man duttar kopplingen... Om du hajar vad jag menar...
 
Hummsa... jag förstår prexist vad du menar. Har du börjat axxa lite lätt så räcker det med att du duttar till på kopplingen och sen följer upp med gasen tills du har rätt höjd. Puttrar du bara i 5-10km/h utan att axxa så måste du gasa till lite lätt och sen oxå följa upp med gasen. Om du förstår vad JAG menar :)

Firefly skrev:
Ska man hålla ett varvtal, dutta till kopplingen och ha kvar på samma varvtal och sen öka efter den rest sig eller ska man varva upp samtidigt som man duttar kopplingen... Om du hajar vad jag menar...
 
Slappa skrev:
Lånar tråden lite!

Ingen som lyckats wheela med en Yamaha szr 660 ?
Vet att det finns nån kille i Sverige som stuntar med en szr men inte vad han heter eller så!
//D
Kolla lite på www.wcx.nu.

"onewheeler" (även här på detta forumet) är en hejare på att hjula med sin SZR
 
Men RÅÅÅLERR! Skit i kopplingen, knyck till ba´ så flyger den upp på 2;an också!
 
RoLLER skrev:
Hummsa... jag förstår prexist vad du menar. Har du börjat axxa lite lätt så räcker det med att du duttar till på kopplingen och sen följer upp med gasen tills du har rätt höjd. Puttrar du bara i 5-10km/h utan att axxa så måste du gasa till lite lätt och sen oxå följa upp med gasen. Om du förstår vad JAG menar :)
Jag tror det... Nu får det bara bli sol så jag får ge mig ut och prova...
 
Teo skrev:
Men RÅÅÅLERR! Skit i kopplingen, knyck till ba´ så flyger den upp på 2;an också!

Jag min looser djävel har alltid haft probbs med att gasa upp den på 2'an =( Men eftersom man behärskar kopplingen och har dåligt tålamod så pallar man inte strula.... Du får dock gärna visa hur :)
 
RoLLER skrev:
Jag min looser djävel har alltid haft probbs med att gasa upp den på 2'an =( Men eftersom man behärskar kopplingen och har dåligt tålamod så pallar man inte strula.... Du får dock gärna visa hur :)
Jag ligger i ca 80km/h när jag gasar upp min i 2:an..Inga problem
 
zx6rman skrev:
:yoparty klart man ska ha kul, men vad kostar det att byta lamellerna å grejjer,. koppla på 1:an är väl ändå inte nödvändigt :) eller e de jag som har missat nåt skoj med kopplingen :hihi


Tror nästan att R1:an har den lättaste funktion att byta lammeller på, till 99% är det inget som kan gå fel. 7 nya lameller på yamaha Center kostar 1085 kr om jag minns rätt, 75 kr kostar den nya packningen
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top