Koppla upp den!

radiostyrd

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2010
Hoj
2001,Mz,660 Baghira
Tja jag har en Mz 660 baghira supermotard! Skulle vilja ha lite tips och råd om hur man kan koppla upp den på bakhjulet på t.ex andra växeln.

Jag kan gasa upp den på 1:an utan problem, men den är ej tillräckligt stark för att jag ska kunna gasa upp den på de högre växlarna.

Så jag söker nu lite tips och råd om hur jag på bästa sätt kan koppla upp den, alla mina tidigare försök att göra den har vart fails xD.

Mvh / Chris

jag bruka aldrig koppla men öva utan så ska du se de komma,, mycket teknik om man vill ha upp den på 2,an finns säkert dom som skulle fixa de på 3,an oså.
på min gammla xr fick jag första gångerna knappt upp på 2,an men eft lite övning börja den nästan komma på 4,an men då fick jag slita skiten ur styret.
hur man sen håller sig upp är jag sämre på :D
tillbaks med arslet lite, låga varv gunga till framgaffeln samtidigt som du släpper av o på med gasen. funkar de fin fint på en gammal xt600 från 87 borde de funka på din med.
kan ju prova lite i en uppförbacke el när de kommer nå gupp så går de lite enklare.

du får säkert snart nå kopplingstrix oså. de är väl en smaksak hur man vill göra.

jag bruka aldrig koppla men öva utan så ska du se de komma,, mycket teknik om man vill ha upp den på 2,an finns säkert dom som skulle fixa de på 3,an oså.
på min gammla xr fick jag första gångerna knappt upp på 2,an men eft lite övning börja den nästan komma på 4,an men då fick jag slita skiten ur styret.
hur man sen håller sig upp är jag sämre på :D
tillbaks med arslet lite, låga varv gunga till framgaffeln samtidigt som du släpper av o på med gasen. funkar de fin fint på en gammal xt600 från 87 borde de funka på din med.
kan ju prova lite i en uppförbacke el när de kommer nå gupp så går de lite enklare.

du får säkert snart nå kopplingstrix oså. de är väl en smaksak hur man vill göra.

Okej! Tack för tipset! Men vill gärna veta tekniken bakom en succesfull uppkoppling också ;)

gasa upp och dutta till kopplingen. Funkar inte det får du gunga, sätta dig långt bak och rycka i pitten

Du kommer med fart: tryck in kopplingen med 2 fingrar så långt att du tappar drivet. Varva upp motorn och släpp kopplingen. Sen är det bara att lära dig vart du får bästa bettet och säkraste lyftet. Får du till detta behöver du inte jobba upp den alls.

nåt som verkligen funka för mig va att nån sa, ryck inte bara i styret utan tänk att du sitter nästan stel men att kroppen ska snurra runt sig själv som en bakåtkullerbytta :D

nåt som verkligen funka för mig va att nån sa, ryck inte bara i styret utan tänk att du sitter nästan stel men att kroppen ska snurra runt sig själv som en bakåtkullerbytta :D

Ska man sitta stel samtidigt som man snurrar runt sig själv?
Wtf

Sent from my X10i using Tapatalk

Ska man sitta stel samtidigt som man snurrar runt sig själv?
Wtf

Sent from my X10i using Tapatalk

haha. lät konstigt men typ att man inte rycker i styret extra hårt medans man gungar med kroppen. hela kroppen stelt dra upp den.. äh jag babblar in mig i ett hörn, de jag läste lät bättre men de va så längesen.:D

haha. lät konstigt men typ att man inte rycker i styret extra hårt medans man gungar med kroppen. hela kroppen stelt dra upp den.. äh jag babblar in mig i ett hörn, de jag läste lät bättre men de va så längesen.:D

Aha, nu förstår jag hur du menade! :tummenupp

jag brukar åka på 2:an på ganska låga varv...Pressa in kopplingen med 1finger..Gasa lite och släpp....Så ska du se att det lyfter...Börja med att gasa lite...Sen märker du mer och mer hur mycket du ska ge på för att lyfta den...

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan