Koppla strömbrytare som "tändningslås"

Jag går 3dje året på dator och kommunikationsteknik, där är det första året gemensamt som elektriker och på det här programmet så är det en del lödande med switchar och diverse elektronik. Så jag förstår vad du menar med hela din text, jag uppskattar att du tagit mycket tid till att hjälpa mig :)

Visst har dom on-on switcharna om vi ser det såhär ingång-utgång-ingång med 3 ben?

Det är alltid svårt att veta vilken nivå man ska förklara på när man inte vet kunskapsnivån på den man förklarar för, men då har du koll på läget. :)

Ja precis så kan man sammanfatta det, ingång-utgång-ingång.
 
Kanske är jävligt dum nu.. Men Är det inte bara att koppla en brytare på jordkabeln mellan batteriet och chassit :confused:
 
Kanske är jävligt dum nu.. Men Är det inte bara att koppla en brytare på jordkabeln mellan batteriet och chassit :confused:

Inte dumt! men det krävs en rätt "rejäl" brytare för att klara av startmotor ,som kanske är lite svår att gömma.
 
Last edited:
Det är alltid svårt att veta vilken nivå man ska förklara på när man inte vet kunskapsnivån på den man förklarar för, men då har du koll på läget. :)

Ja precis så kan man sammanfatta det, ingång-utgång-ingång.

Ja, jag vet hur det är att förklara för andra när man inte vet hur mycket dom förstår, antingen sitter man op säger sånt som dom inte förstår något av eller så vet dom redan allt man säger :) Men jag hade nog inte vågat ge mig in på elen om jag var totalt okunnig, sen kan jag ju säga att jag inte är direkt kunnig heller men lite basics iaf :D
 
Tjenare alla, nu har jag äntligen kopplat och haft mig. jag har hållit på nu i nästan 3 veckor(helgerna) för att de brytare jag har haft har smält innan lodet smälter.. Därför har det inte blivit så mycket av det varje helg. Men denna gång köpte jag kabelskor och tryckte på, dom passar inte jättebra men dom sitter fast där i alla fall. Men nu stötte jag på ett litet problem, när jag trycker på knappen till startmotorn så klickar det bara i reläet. Är det för att jag har dåligt med batteri eller för att min koppling inte drar igenom tillräckligt mycket ström? Den är som sagt kopplat på dödarknappen och på kabeln till startmotor knappen. Så det är inga stora strömmar. Och den startade när jag kickade så det är rätt kopplat. För att förklara klickandet lite närmare så är det mer som ett smatter, den öppnar inte bara en gång utan några gånger i sekunden.

Hoppas ni har något bra tips :)

EDIT: Det var bara det att batteriet var nästan dött :)
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top