Nu börjar de sista bitarna inför LV registreringen falla på plats. Har idag kopplat in blinkers bland annat och av tipps från forumet här så orkar inte generatorn med så jag köpte ett batteri så att hojen skulle orka driva blinkers, tuta och allt vad det är. Som det är just nu så ligger blinkarna och lite annat på ett eget elsystem kopplat till batteriet. Själva batteriet har ingen koppling till ramen på något sätt utan är helt fristående från hojens egna elsystem. Det innebär att batteriet kommer att ta slut förr eller senare så nu vill jag koppla in det och undra om det finns något smidigt sätt att göra detta på.
Har lyckats stapla mig fram till att jag har en spänningsreglator och en likriktare. Tänkte om det kan vara så änkelt att jag bara behöver köpa en laddningsreglator och lämplig sladd i elsystemet att klämma i batteriet i?
Fråga nr 2. Var ska batteriet sitta på bergarna. De hade inte batterikorgen hemma på lager så jag tog ingen när jag var och handlade de andra prylarna.
Har lyckats stapla mig fram till att jag har en spänningsreglator och en likriktare. Tänkte om det kan vara så änkelt att jag bara behöver köpa en laddningsreglator och lämplig sladd i elsystemet att klämma i batteriet i?
Fråga nr 2. Var ska batteriet sitta på bergarna. De hade inte batterikorgen hemma på lager så jag tog ingen när jag var och handlade de andra prylarna.