Koppla in blink relä på gixxer 750-98

Tobbo

Tobbo
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia RXV 550 -06
Hejsan nu har jag fått massa bra hjälp att lokalisera mitt blinkrelä!
Nu till nästa fråga?
Jag har satt diod blinkers runtom på min hoj och det blinkar turbo otippat nog:)
En MC firma tyckte att jag skulle byta relä till ett som va gjort för diodisar!
Det finns 2st anslutningar på det jag köpte en svart och en röd kabel!
Hur ska jag hitta rätt tåtar på hojjen att ansluta dom till?
Någon som gjort detta tidigare?
Tacksam för svar?
Mvh Tobbe
 
det där låter mer som motstånd...
Ett elektroninskt relä har 3 eller 4 anslutninga, och det är 99 ggn av 100 anslutninsstift på dom..

Edti: ta en bild och släng upp så får vi se hur det ser ut...
 
På min yzf 750 så fanns där bara två kablar till original reläet också. E det ett relä du köpt så borde det ju bara vara att byta ut det gamla.

Hur många kablar har du till dit original?
 
På min yzf 750 så fanns där bara två kablar till original reläet också. E det ett relä du köpt så borde det ju bara vara att byta ut det gamla.

Hur många kablar har du till dit original?
Jo, det är två sladdar in i blinkersrelät på SRAD-gixxer också, men, det relät sitter i samma låda som en massa andra relän, samma sockel också. Så det funkar inte att bara byta. Man måste minst klippa av kablarna, sätta på nya kabelskor och hitta nån bra plats för relät. Då kan man lika gärna stoppa dit några motstånd i skymundan nånstans, så har man kabelstammen hel den dag man inte vill ha diodblinkers.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top