Koppla bort H.I.S.S

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Någon som vet om man på något sätt kan bygla kontakten till Hondas H.I.S.S???
Vill inte ha skiten på mitt fighter bygge. Men vågar inte börja bygla ifall något skulle hända:tummenupp

hur ser det ut i elschemat ?

lite bus-vänligt kanske att skriva ut allt här, men är det givare å grejor efter det du vill koppla bort eller ?

provat mäta resistans i det vi vill koppla bort ?

Det beror på årsmodell men generellt är svaret nej. I så fall får du byta till amerikansk ECU utan startspärr.

Nej, den går inte att bygla.
Finns många som prövat och ingen som lyckats. Läs på 600rr.net .

Edit: Som Boris skrev är enda lösningen. USA modellerna har inte HISS,dom går enkelt att bygla.

//Nitrous

Last edited:
Man kan ju alltid lägga antennen med en nyckel i under sadeln, om man inte vill ha brötet på styret.

Haha, när man är mitt uppe i allt tänker man inte riktigt. Skänkte aldrig en tanke på att tjyvarna sitter o läser...:dummer

Nja, har modifiret hela bakramen, har tom fått kapa på undersidan av sadeln för att d ska passa. Så där kan vi glömma.
Det drygaste är att Hondas hela tändningslås är så Jävla stort.

Någon ny ECU blir d inte. Onödiga pengar.
Ska sätta en halvrund kåpa bredvid/framför kylarna och gömma allt i den.

Får slänga upp bild sen :tummenupp

Är inte meningen med H.I.S.S. just att det inte ska gå att bygla..?:va

Det går inte, då faljerar ju meningen med H.I.S.S.
Det är tack vare detta underbara system som jag har hojen kvar :tummenupp

BW

Ingen (h)immobilizer(ss) -> Ingen ersättning från försäkringsbolaget när hojjen blir shanghaiad.
De flesta försäkringar idag har immobilizer som krav på våra typer av hojar!

Ingen (h)immobilizer(ss) -> Ingen ersättning från försäkringsbolaget när hojjen blir shanghaiad.
De flesta försäkringar idag har immobilizer som krav på våra typer av hojar!

Knappast. Har ingen immobilizer på min (ZX6R-04) och ringt runt till samtliga stora bolag, ingen hade problem med det.
Däremot är det möjligt att man får bättre premie om man har det och därför förväntas uppge om man kopplar bort det från en hoj som har det standard men det är en annan femma.

Ja klart det är meningen.
Men det är även meningen att alla dataprogram inte ska gå att cracka.
Men d är ju inte alltid så:krama

Ja klart det är meningen.
Men det är även meningen att alla dataprogram inte ska gå att cracka.
Men d är ju inte alltid så:krama

Men okej, vad tror/tycker folk om följande då:

Om jag kastar tändningslåset åt helvete.
Kapar nyckeln så jag bara har skallen med koden kvar. (antar att chippet sitter där) eller?
Gör en liten "låda" typ av H.I.S.S dosan.
Så använder man dödaren som tändning.
Och bara lägger skallen i "lådan" när man ska köra??

Kapar nyckeln så jag bara har skallen med koden kvar. (antar att chippet sitter där) eller?

Jag förstår att det är skoj att bygga och allt sånt och jag förstår det estetiska i det hela.
Men att göra en sådan ändring gör ju att den blir galet lättsnodd och förmodligen hyffsat svårsåld den dag du tröttnat. Känns kortsiktigt på nåt sätt.

Jag förstår att det är skoj att bygga och allt sånt och jag förstår det estetiska i det hela.
Men att göra en sådan ändring gör ju att den blir galet lättsnodd och förmodligen hyffsat svårsåld den dag du tröttnat. Känns kortsiktigt på nåt sätt.

Ja skit i lätt snodd. Ska inte säga för mycket, men d e rätt lugnt hos oss.
Men det med när man ska sälja den är ju faktiskt jävligt viktigt. :3freak
Men var fan ska jag sätta det jävla tändningslåset då....
Får nog bli den där halvkåpan vid kylaren.. Har ju bytat gaffel ben och stykronor på den så där går d inte...

Ja skit i lätt snodd. Ska inte säga för mycket, men d e rätt lugnt hos oss.
Men det med när man ska sälja den är ju faktiskt jävligt viktigt. :3freak
Men var fan ska jag sätta det jävla tändningslåset då....
Får nog bli den där halvkåpan vid kylaren.. Har ju bytat gaffel ben och stykronor på den så där går d inte...

Det får inte plats att sätta den som på många glidare då, alltså typ på sidan under sadeln eller nåt?

Kapa ingen nyckel
Chipet sitter i nyckeln och kan lätt tas ut med en kniv utan att sabba hela nyckeln (sitter bakom honda emblemet)

Back