Koppla blinkers på fe 450

Macatttack

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2020
Hoj
Husqvarna fe 450
Hej,
Är det någon som vet var man kopplar in kabelhärvan till blinker fram och bak på Husqvarna och ktm enduro från 2014? Och om man behöver fler saker än just själva kablaget?

Även tips på vem som kan hjälpa mig vore snällt.
/m

Jag förutsätter att du har kabelstammen så då borde du kunna hitta kontaktdonen för dina blinkers.

Börja tex bak så bör du finna fyra kontakter, varav två antagligen är kablar med samma färg, till dessa drar du en kabel från höger och en från vänster blinkers.

Kvar har du två kontakter att placera höger resp vänster blinkers, men vet inte vad som är höger resp vänster men det är bara att koppla in de två kvarstående kablarna från blinkersen och testa ifall blinkersen lyser på rätt sida när du petar i omkopplaren på styret.
Lyser det på fel sida så kasta om kablarna.

Gör sedan likadant fram, men med skillnaden att med alla blinkers inkopplade så ska dom blinka inte lysa.

Tack, men jag har hela kabelhärvan och fattar vilka som går till blinkers och skyltbelysning. Men det är var och hur under sadeln jag ska kolla in den. Eller behövs något mer?

Tack, men jag har hela kabelhärvan och fattar vilka som går till blinkers och skyltbelysning. Men det är var och hur under sadeln jag ska kolla in den. Eller behövs något mer?

På 2012 exc kopplas kabelhärvan för blinkers in bakom framlampan, det är säkert samma på husqvarna.

Tack, ska ut och prova nu!
Frågan är vart ska jag koppla in kabelhärvan som är till blinkers och skyltbelysning.

Då den härvan bara följer med cykeln och inte är inkopplad.
/ m

Tyvärr! Det finns inget bakom framlyset att koppla med. Kabeln är verkligen gjord för att sitta under sadeln, då den bakre delen av kablaget är kortare och främmre delen innehåller omkopplaren.

Googla gärna art nummer så ser ni hur härvan ser ut.
77711081000
/ m

Tack, ska ut och prova nu!
Frågan är vart ska jag koppla in kabelhärvan som är till blinkers och skyltbelysning.

Då den härvan bara följer med cykeln och inte är inkopplad.
/ m

Den ska väl rimligtvid till motorn men har du rätt stator? Med tanke på att någon kopplat bort allt så finns ju risken för att den gått sönder och har blivit ersatt med enklare billigare crossprylar.

Hur många kablar kommer det upp från motorn? 2 bör komma från tändlägesgivaren, två går till tändningen, och sen är alltså frågan om du utöver de fyra har ytterligare två kablar över med ström till lyse mm?

Tyvärr! Det finns inget bakom framlyset att koppla med. Kabeln är verkligen gjord för att sitta under sadeln, då den bakre delen av kablaget är kortare och främmre delen innehåller omkopplaren.

Googla gärna art nummer så ser ni hur härvan ser ut.
77711081000
/ m
Ser det ut som på nyare så har du en skarv vid batteriet typ som du drar isär och pluggar in blinkershärvan mellan sas,med en han och en honkontakt.
Blinkrelä och omkopplare går inte att sätta fel.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT