Koppla blinkers på 660

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
har tröttnat på att byta lampor hela tiden i 660´n och införskaffade såklart led-blinkers,
det sitter ett relä med 2 poler på och mitt nya har 3.
kan man koppla om det så det funkar med nya reläet eller måste jag skaffa ett 2-poligt relä?
när jag kopplat in alla blinkers så lyser dessa men byter jag relä så är allt svart.
oavsett vilka poler jag kopplar in på nya reläet.

blinkersen sitter nu8 paralellt kopplade och jag blir då tvungen att ta ur blinkindikator-lampan annars lyser alla... svårt att se hur det är kopplat orginal men jag tror att det är i serie?!?
tacksam om någon vet hur det skall kopplas och vet om man måste ha nytt relä.

MVH/S
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
mnjae....
tror inte att det där reläét är för led-lampor.... och det är tydligen viktigt.

ingen annan?
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
samma skit på min duke, köp biltemas lastoberoende relä 42000 och tjuva minus någonstans till det

Fick inte heller det att fungera med indikatorlampan så antingen ryck den eller koppla in två dioder. Se skiss, dioder köper du på Kjell och comp. Jag köpte Diod 1N5400 50V 3A artnr: 90033 tydligen skall man lägga en droppe vatten på dem när man lödar men det gjorde inte jag och mina höll i alla fall.


OBS kan inte rita elektronik och skissen är snabbt tillverkad i paint men jag hoppas du fattar.

EDIT: den tredje polen på ditt relä är minus så tjuva det på samma ställe som till indikatorlampan.
 

Bifogat

  • skiss.jpg
    skiss.jpg
    22.4 KB · Visningar: 81

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
tack....
bra skiss.... nu ska det nog bli andra bullar av... ska testa i helgen... men nu bira....

MVH/S
 

Aldén

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2011
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 - 2006
Det finns att köpa adapter för 2 poligt relä till 3 poligt på din lokala ÅF. Jag köpte på Beviks i Linköping för 200 kr men finns tydligen på biltema med.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
jag gjorde egna små kablar med kabelskor långt billigare än 200:- men lite meck är det ju självklart.
 

pombox

CRF450SM
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Vad behöver du hjälp med
jag lät allt vara pricis som orginal på min CRF 450, bytte till led-blinkers son satte högeffekts motstånd parallelt med varje blinkers, funka kanon
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top