Koppla baklyse på WR400F

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Jag har köpt ett sånt här (bild) baklyse men jag vet inte vilken kabel som är till vad.

Använde min polares 426:a som "mall" eftersom bromsljuskontakten inte är med på elschemat. Bild på schemat.

Så här kopplade jag (bild), då fungerar baklyset men inte bromsljuset.

Om jag istället kopplar så här (bild) så fungerar bromsljuset men inte baklyset.

Är det någon som kan hjälpa mig med hur det ska kopplas och som vet vilka kablar som är jord, lyse resp. bromsljus på det lyse jag har köpt?

Last edited:
Troligtvis skall röd/svart gå till jord, sen skall röd gå till vanligt bakljus och Gul skall gå till bromsljuskontakt, Bromsljuskontakten i sin tur plockar du på valfritt voltreglerat ställe företrädelsevis från bakljusets matning.

Last edited:
Boris JR skrev:
2055048 Troligtvis skall röd/svart gå till jord, sen skall röd gå till vanligt bakljus och Gul skall gå till bromsljuskontakt, Bromsljuskontakten i sin tur plockar du på valfritt voltreglerat ställe företrädelsevis från bakljusets matning.

Det är ju så jag har kopplat på denna bild men då lyser inte baklyset, bromsljuset fungerar dock.

Som felsökning testa att ta matningen fram till bromsljuset direkt från batteriet.
Är du säker på att du monterat glödlampan rätt, i vissa socklar kan man montera den bakvänt och då får man liknanade fenomen.

Boris JR skrev:
2055445 Som felsökning testa att ta matningen fram till bromsljuset direkt från batteriet.
Är du säker på att du monterat glödlampan rätt, i vissa socklar kan man montera den bakvänt och då får man liknanade fenomen.

Det finns inget batteri på min hoj och det är ett diodlyse. :)

Nu har jag fått fanskapet att fungera. Brun var jord, gul var baklyse och röd var bromsljus.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg