Kopiera/spara

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Säkert ett jätte enkelt problem för den som kan och vet.

Jag har med konstens alla regler försökt bränna ner mina bilder jag har till en cd-rom skiva, men datorn vill inte hänga med på detta, lyckas jag få ner dem så går det inte läsa av dem senare och oftast så visas varningsruta om att det är fel på enheten (D:)

Tips om bra och enkla program som kan utföra denna så enkla sak, jag har en hyfsad dator med XP och i standard programmet finns det en ikon för att kopiera till cd men det funkar ej.

Last edited:
www.nero.com

Ett bra brännarprogram.

Är du säker på att du verkligen har en cd-brännare också? Är det en vanlig cd-rom utan brännfunktion så kan du aldrig bränna (kopiera) någonting till cd'n hur mycket du än försöker :)

öppna utforskaren eller den här datorn, höger klicka på "brännaren" välj egenskaper, kolla fliken inställningar där kan du se om du kan använda XP´s inbyggda brännar program.

Annars skaffa Nero lätt att förstå och lätt att arbeta i.

Det är inte så att du bränner på för hög hastighet?
Annars så tycker jag XP:s inbyggda leksaksbrännarprogg suger häst.
Skaffa nero och det blir mkt enklare och framförallt så kan du få hjälp av nära nog vem som helst iom att detta är ett väldigt vanligt program.
Kostar väl ca 500 att köpa.
//Tobbe

Jag kan bränna ner musik utan problem,det är när jag vill bränna ner bilder och filmer som problems uppstår.

Det är cd och dvd brännare i burken och jag har kollat så det är rätt skivor till dvd:n

I nero finns det en flik där du uttryckligen väljer om du bränner en CD eller en DVD.

Försöker du bränna en CD skiva med DVD-fliken vald (eller vice versa) så får du ett halvkrytpiskt felmeddelande. Kan det vara det här som gått snett?

Du kan ladda ner demoversionen av Nero från hemsidan, det är gratis i 30 dagar eller liknande.

Back