Kopiera nyckel Suzuki GSX-R 1000 2002

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Hej

Jag spekulerar på en gsxr1000 -02 men den har enbart 1 nyckel. Går det att kopiera hos en låssmed?

Tack för svar:-)

Ja det går utmärkt. Suzuki har samma kryptering som flera biltillverkare så det är inga problem. Ett nyckelämne är dock osäkert om din lokala låssmed har hemma. Köp ett på EBAY och ta med för kopiering och tillslipning.

OBS Köp inte nyckelämnen utan chip i. Den missen har många gjort före dig...

Ja det går utmärkt. Suzuki har samma kryptering som flera biltillverkare så det är inga problem. Ett nyckelämne är dock osäkert om din lokala låssmed har hemma. Köp ett på EBAY och ta med för kopiering och tillslipning.

OBS Köp inte nyckelämnen utan chip i. Den missen har många gjort före dig...

Phew:-)

Jag tackar o bockar för ett snabbt och konkret svar:tummenupp

Tror inte det finns chip i den, ställde samma fråga härom året ang min K4 och fick till svars att det inte kom förrän 05. Åkte bort till nyckelsmed/skogubbe och fixade nyckeln på en minut! :tummenupp

02 har inget chip, så gör som Remus skrev, åk till en välsorterad sko/nyckelmakare, de brukar ha nyckelämnen hemma.
Det går att köpa dyra originalämnen på eBay om man vill ha originallooken på plasthuvudet.

Har själv köpt nyckelämne till en kawasaki jag hade för drygt 200 spänn på lokala återförsäljaren.
Kan ju va värt så slipper du vänta på ebay.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back