Kopiera en nyckel?

Jag som gammal låssmed skulle uppskatta om du inte kallade skomakaren/kemtvättaren/knarkförsäljaren/nyckelmakaren/bordellägaren för låssmed.. :)

Bobbo V skrev:
2309572 Jag som gammal låssmed skulle uppskatta om du inte kallade skomakaren/kemtvättaren/knarkförsäljaren/nyckelmakaren/bordellägaren för låssmed.. :)
Du som gammal skomakare/kemtvättare/knarkförsäljare/nyckelmakare/bordellägare menar du väl... :hihi

Fast när jag tipsade om mitt ställe så sa jag ju "Nyckel & skogubben i köpcentrat". :fakta

Ser inte nån låssmedsbenämning där, har ej kallat den snubben för "låssmed" nån annanstans heller.
Så du måste väl sett i syne.

Last edited:
Ett litet tips är att säga att man råkade tappa nycklarna i sjön när man fiskade, jag har kört detta hos 2 hyresvärdar (efter att ha fått tipset av en kompis..). Annars brukar det funka att kopiera nycklar på marknader! (kan vara smart att göra i förebyggande syfte om man e en slarver).

Zephro skrev:
2312955 Ett litet tips är att säga att man råkade tappa nycklarna i sjön när man fiskade, jag har kört detta hos 2 hyresvärdar (efter att ha fått tipset av en kompis..). Annars brukar det funka att kopiera nycklar på marknader! (kan vara smart att göra i förebyggande syfte om man e en slarver).

Ponera att ovanstående händer, hur gör man för att det inte ska skita sig i "lås-databasen" då? Ingen hyresrätt utan jag äger dörren.

glib skrev:
2314309 Ponera att ovanstående händer, hur gör man för att det inte ska skita sig i "lås-databasen" då? Ingen hyresrätt utan jag äger dörren.

:va Nu hänger jag inte me?!?

Äh, du kan göra 29 kopior om du vill så länge du lämnar igen alla 29 när du flyttar.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back