Kopiera en dvd-skiva (eget material)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min syster vill att jag ska kopiera en dvd-skiva åt henne och i vanliga fall hade det inte varit några problem men nu har jag endast en dvd-brännare numera då det är ont om IDE-platser i min burk.
Hur ska jag göra då? Kan man använda sig av Daemon tools på något vis för att först få in materialet till datorn och sedan bränna som .img i nero?

Dee_cati skrev:
Min syster vill att jag ska kopiera en dvd-skiva åt henne och i vanliga fall hade det inte varit några problem men nu har jag endast en dvd-brännare numera då det är ont om IDE-platser i min burk.
Hur ska jag göra då? Kan man använda sig av Daemon tools på något vis för att först få in materialet till datorn och sedan bränna som .img i nero?

Du kan göra en kopia (img.fil ) på datorn och sedan bränna med ex. nero.
Beror lite på vad det är för skiva också, kanske går att flytta över filerna på datorn och sedan bränna på dvd utan att göra en img. fil?

Edit: Hur du gör i nero.
Recorder -> Copy disk -> Fliken Image -> Välj disk att spara den på.

Last edited:
http://www.slysoft.com/en/anydvd.html Clone dvd detta är ett bra program om du kopiera dvd filmer, sen kan du köra programmet som heter anydvd till, det tar bort alla skydd på dvd filmer om du ska vara olaglig någon gång, och det bästa med programmen är att när trialen har gått ut så fortsätter programmet och funka som vanligt.

Last edited:
Trötter skrev:
http://www.slysoft.com/en/anydvd.html detta är ett bra program om du kopiera dvd filmer, sen kan du köra programmet som heter anydvd till, det tar bort alla skydd på dvd filmer om du ska vara olaglig någon gång, och det bästa med programmen är att när trialen har gått ut så fortsätter programmet och funka som vanligt.

hehe, detta hade jag glömt bort! Jag har kört med det sen två år tillbaka men har inte använt det på ett tag så jag hade glömt bort det! Funkade kanon!

Edit/ jag menade att jag använde elaborate bytes till själva kopieringen, blandade ihop dessa program. Trodde bara anydvd kunde låsa upp själva kopieringsskyddet, inte att man kunde göra mer med det.

DVD-Shrink funkar också bra........

Dee_cati skrev:
hehe, detta hade jag glömt bort! Jag har kört med det sen två år tillbaka men har inte använt det på ett tag så jag hade glömt bort det! Funkade kanon!

Edit/ jag menade att jag använde elaborate bytes till själva kopieringen, blandade ihop dessa program. Trodde bara anydvd kunde låsa upp själva kopieringsskyddet, inte att man kunde göra mer med det.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg