Kopiera DVD??

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Vi får väl börja med att skriva att de dvd-skivor det pratas om är inte upphovsrättsskyddade, så slipper vi bli olagliga.

Om jag vill kopiera en dvd-film som är kopieringsskyddad, så kan jag använda ett program som heter dvdshrink. Men jag skulle inte vilja komprimera filmen alls, då jag vill ha grym bild och dts-ljud med hög kvalitet. Hur gör jag??

På min brännare står det "dvd-super multi double layer". Betyder det att jag kan bränna i två lager som originalskivan? I så fall borde det ju gå utan att komprimera.

Är jag helt galet ute? :va

Då är det väl bara att du köper "Double Layer" skivor och inte komprimerar filmen i Shrink, sen bränner du ut den med T.ex. Nero

lånar tråden lite:
jag håller på å försöker bränna några filmer på datorn nu å har feta problemen.

har testat ca 5 olika bränningsprogram men alla typ kräver att filmen ska vara i ISO format eller nått :gnissla

hur fan konverterar man filer??

har även nått nero 10 eller va det heter fullvertion, men jag får det inte att fungera där häller.. trycker jag på fel knappar eller vad är de här? :huvet

snälla hjälp

lånar tråden lite:
jag håller på å försöker bränna några filmer på datorn nu å har feta problemen.

har testat ca 5 olika bränningsprogram men alla typ kräver att filmen ska vara i ISO format eller nått :gnissla

hur fan konverterar man filer??

har även nått nero 10 eller va det heter fullvertion, men jag får det inte att fungera där häller.. trycker jag på fel knappar eller vad är de här? :huvet

snälla hjälp

Förstår inte riktigt. Vilket filformat är filmerna i? Brukar vara så enkelt att man packar upp och får 2 kataloger. Audio TS och Video TS. Allt i Video slänger du ner på skivan och bränner.

2874037 Förstår inte riktigt. Vilket filformat är filmerna i? Brukar vara så enkelt att man packar upp och får 2 kataloger. Audio TS och Video TS. Allt i Video slänger du ner på skivan och bränner.
det är en film som jag "coppade" av en kille på ett lan jag var på. filtyp står typ bara vidioklipp. det jag vill är att jag vill kunne se det på tv:n genom dvd:n

kan nån göra en guid med bilder så även den dummaste försår.. mig..

det är en film som jag "coppade" av en kille på ett lan jag var på. filtyp står typ bara vidioklipp. det jag vill är att jag vill kunne se det på tv:n genom dvd:n

kan nån göra en guid med bilder så även den dummaste försår.. mig..

Hur många filer är det på varje film och hur stora är dom? kan du inte ta ett screenshot (Print Scr) och slänga upp?

Tackar för hjälpen! Jag ska handla såna skivor nu i veckan, så ska jag prova sedan! Verkar busenkelt det där!

Vi får väl börja med att skriva att de dvd-skivor det pratas om är inte upphovsrättsskyddade, så slipper vi bli olagliga.

Om jag vill kopiera en dvd-film som är kopieringsskyddad, så kan jag använda ett program som heter dvdshrink. Men jag skulle inte vilja komprimera filmen alls, då jag vill ha grym bild och dts-ljud med hög kvalitet. Hur gör jag??

På min brännare står det "dvd-super multi double layer". Betyder det att jag kan bränna i två lager som originalskivan? I så fall borde det ju gå utan att komprimera.

Är jag helt galet ute? :va

Eller så använder du clone DVD v2.3 så behåller du dvd kvaliten osså väljer du hur många skivor du vill dela upp filmen i. Mycket bra program och väldigt väldigt enkelt. Har aldrig provat att kopiera direkt till en DVD skiva, utan jag har alltid sparat den på HDD och sen brännt ut den

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg