Konvertering av filmformat (t.ex. mov till mpg)

Toecutter

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
GSXR 600
Har någon tips på bra program för formatkonvertering? Jag har en del bra mc-filmer i mov-format (QuickTime) men eftersom långt ifrån alla har en spelare för detta vill jag konvertera till vanligare format (t.ex. mpg eller avi).

Jag har sett att det finns en del demo-versioner till dyrare köp-program på nätet. Finns något enklare gratis-program?

Tacksam för tips.

T-C

Toecutter skrev:
Har någon tips på bra program för formatkonvertering? Jag har en del bra mc-filmer i mov-format (QuickTime) men eftersom långt ifrån alla har en spelare för detta vill jag konvertera till vanligare format (t.ex. mpg eller avi).

Jag har sett att det finns en del demo-versioner till dyrare köp-program på nätet. Finns något enklare gratis-program?

Tacksam för tips.

T-C

Hittade det här programmet på download.com, har inte testat det själv däremot men borde fungera.
Här

hmm såg nu att detta också var en demo version. sorry, letar reda på något annat

Det här kanske kan vara något, HÄR
Står free to try men det står inga limitations så jag antar att det inte är någon 30 dagars trial version. Står trial version när man öppnar programmet men ingen räknare som räknar te x på 30 dagar.

Last edited:
Tack, ni som svarat.

Jag har testat av en del, men antingen har det varit problem med nedladdningen, eller saa har programmet inte funkat.

Borde inte vara saa svaart tycker man.

T/C

Back