Konvertera till vinteråka!

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Har en lc-4SM 1999 o tänkte skaffa 18/21 o dubbdäck till vintern. Frågan är då vilka hjul/årsmodeller som passar till min hoj (har ej USD gaffel). och dimmentionen på axlarna blir grövre från nån årsmodell har jag för mig. Från när? Man vill ju inte börja med en massa distanser o trix/fix...nä enkelt ska det va :tummenupp

Eller ska man satsa på dubbdäck till orginalhjulen 17". Om det nu finns, var isåfall???

Nån som har koll på läget :Bugar

Böjjarn skrev:
Har en lc-4SM 1999 o tänkte skaffa 18/21 o dubbdäck till vintern. Frågan är då vilka hjul/årsmodeller som passar till min hoj (har ej USD gaffel). och dimmentionen på axlarna blir grövre från nån årsmodell har jag för mig. Från när? Man vill ju inte börja med en massa distanser o trix/fix...nä enkelt ska det va :tummenupp

Eller ska man satsa på dubbdäck till orginalhjulen 17". Om det nu finns, var isåfall???

Nån som har koll på läget :Bugar

Jag tror det sitter 50mm WP 5060 Extreme på 99an(inte säker) men då passar hjulen från Husqvarna o gamla Husa/KTM med 16mm axel. Hade själv rent flyt då jag köpte ett 17" framhjul på måfå från en Husky o den passade perfekt på min gamla Husa! Passar även på nyare med 20mm axel (01-02)då man tar bort originaldistanserna från hjulet. Alltså kan du leta Husa/KTM 97-99 o Husqvarna fram till runt 01 tror jag. Inte alls säker på Huskyn. Även Highland har haft WP 5060 på sina modeller. Stämmer bara axeldiametern är det ju lätt o lägga brickor o distanser hit o dit o få det o stämma. Bakhjulet är lättare, du kan nog leta från 97-04 vad gäller Husa/KTM.

Mvh
Dave

David P. skrev:
Jag tror det sitter 50mm WP 5060 Extreme på 99an(inte säker) men då passar hjulen från Husqvarna o gamla Husa/KTM med 16mm axel.

Är ganska säker på att axeln är 17mm men annars så stämmer det.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back