Konvertera till motardist? 690 smc VS ____?

Chicagokid

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Stockholm & Uppsala
Hoj
xt125x (såld) rg125f (till salu) rg125f (till salu) och nu en Suzuki GSXR -97 + en R1 -07 banhoj
Tjena,
Försöker våga ta steget att konvertera till motard o lämna sporthojs åkandet till bara bana men känner mig lite lost. Tycker iaf att ktm 690 smc är en jävligt fräsch hoj men sen undrar jag hur mycket det skiljer sig i just körglädje mellan den och typ en lite äldre ktm som 640, 660 eller något i den prisklassen? vill sen gärna inte behöva mecka ALLT för mycket.
Tar gärna emot så mycket svar eller andra tips på roliga modeller som möjligt!
 
Skippa 640 enligt min mening, tycker den är alldeles för slö.
Om jag minns rätt nu så har 660 bara kick och service olja filter varje 250 mil, ventiler 500mil för års modell 03-04 Och från 05 är det 500 mil på olja filter plus att den fick ett nyare utseende.
 
är på samma bana..
Dock så känner jag att jag vill ändå ha så man kan skjutsa en sväng :)

Flickvännen gnäller förmodligen annars :)
Men nyare 690 smcr är nog super! kostar lite men tänk ändå 1000 mils serviceintervall är rätt ok ;)
 
är på samma bana..
Dock så känner jag att jag vill ändå ha så man kan skjutsa en sväng :)

Flickvännen gnäller förmodligen annars :)
Men nyare 690 smcr är nog super! kostar lite men tänk ändå 1000 mils serviceintervall är rätt ok ;)

690 är toppen men dom gamla dras med en del barnsjukdomar mekaniskt. Det största problemet är annars att det inte går att använda 690n som transportmedel. Om man vänder ryggen till den så blir den stulen. Det tog 1 månad för mig innan den var försvunnen från garaget på annan adress än hemmet.

Men jag är bara bitter.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top