konvertera sx låda till 6växlad

jonko

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2003
Ort
uppsala
Hoj
Endast en cr 250-03 som ska bli motard förädlad...
har sett att det finns 450/525 sx med 6 växlade lådor!
vad behöver man för att få det att bli 6 petat? (ja bortsätt från 2 drev till)
var får man tag på det och på höft hur mycket kostar det? har förgäves försökt få svar på den frågan på lelles mc men det är ju nån :tomten som stoppat en banan i deras telefon växel iochmde att man aldrig kommer fram!

hur är det förövrigt, är det så att sx bara saknar de två sista dreven eller är utväxlingen helt anorlunda i dom ?

ps, är alla exc färdigt lv reggade från fabrik ?
 
Ktm delar till 525sx 4 till 6 växlar

Ktm delar till 525sx 4 till 6 växlar

59033005039 "IDLER GEAR 5.G 24-T ""39"""



0405222613
NEEDLE BEAR. K 22X26X13 TN 2484



0405222613
NEEDLE BEAR. K 22X26X13 TN 2484




59033031000
STOP DISC 25,2X32X1,5



0471250120
CIRCLIP DIN0471-25X1,2 187



0471250120
CIRCLIP DIN0471-25X1,2 187




59033030000
STOP DISC 25,2X32X1,5





58038023200
PRESSURE SPRING 0,9MM



58038023200
PRESSURE SPRING 0,9MM



59034019000
SHIFT RAIL 11,8X89MM



59034001000
SHIFT FORK 5./6.GEAR 2000



50334018100
SHIFTING ROLLER 6X8X5,2 1237


D kan tacka mig sen :D
 
Det borde de flesta Ktm handlare ha koll på. Ring Karlströms Motor i Sala istället för Lelles.

Ja, på sista frågan om exc.
 
Skall du bygga om din 4 vxl till 6vxl tips!! ta isåfall usa modell exc´ns växlar. Den skiljer sig ifrån mängden :tummenupp
 
volbey skrev:
2163418 Skall du bygga om din 4 vxl till 6vxl tips!! ta isåfall usa modell exc´ns växlar. Den skiljer sig ifrån mängden :tummenupp
på hur sätt? jag fattar inte detta riktigt! man kan ju inte bara ta å stoppa ner lite derv efter vad man tycker! de ska passa med varandra oxo! och det är det jag ärl ite rädd för!, det räcker ju med att modulen är lite off bara så havererar man ju det derevet => total haveri i lådan ... oftast!

och så vill man ju ha en lagom följsam låda oxo! sedan ut över det så går det ju att dreva dn som man vill ha de!

toppfarten är ju inte det man är ute efter, men o köra en sx(4växlad) i skogen och även hålla modigt tempo på landsvägen så går ju inte!
vad jag menar är att polarna har exc = 100 knykk på väg!




lelles tog ca 2000+- lite hit å dit!
 
SX har en tätstegad 4-växlad låda. EXC har en glest stegad 6-växlad låda och MXC(USA)/SMR har en tätstegad 6-växlad.

4:e växeln har samma utväxling i samtliga. 1-4 är samma i SX som i MXC(USA)/SMR, de sistnämnda har två växlar till i samma karaktär.

EXC lådans 1-3 har lägre utväxling (går saktare) och 5-6 är högre än MXC(USA)/SMR.

Det finns två sätt att göra den 4-växlade SX-lådan 6-växlad.
Den har redan 6 drev på ena axeln så man behöver bara de två som saknas på den andra och det är EXC-dreven. Vill man ha en tätstegad måste man ha dreven från MXC(USA)/SMR och dessutom byta de två dreven som redan fanns
till 5-6 från MXC(USA)/SMR.

Det behövs ju lite lager,shims,växelförare m.m för att få ihop det men det kan
nog Karlströms hjälpa dig med.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top