Konvertera Mac till PC

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fick en cd idag som är bränd i MPG format på Mac, hur 17 ska man kunna läsa in den till min PC :va

MPG bränd på Mac? Varför skulle det vara problem? Vad försöker du göra och vilket felmeddelande får du?

GSXR1100R skrev:
Fick en cd idag som är bränd i MPG format på Mac, hur 17 ska man kunna läsa in den till min PC :va

Är det cd skivan som är bränd i Mac format? Mpg (1, 2, 3, 4, 7, 21 osv) är en standard som inte har med plattform / os att göra. Det har funnits en plug till pc som hette macdisk eller liknande som kunde montera mac enheter. Annars bränn en iso cd istället, funkar stabilt på bägge.

//D

kk74 skrev:
MPG bränd på Mac? Varför skulle det vara problem? Vad försöker du göra och vilket felmeddelande får du?
Det går inte att läsa säger den, fel format eller nåt

Aha, då har loser lösningen:
Det har funnits en plug till pc som hette macdisk eller liknande som kunde montera mac enheter. Annars bränn en iso cd istället, funkar stabilt på bägge.

Rekommenderar att bränna om skivan men om det inte går kolla på den här sidan om du kan hitta en lösning: länk

Last edited:
Tack men finns det ingen free ware till XP, jag tror inte jag kommer att ha så mycket nytta av en fullversion, sen vet jag inte heller vad Nyteknik har för Mac version

GSXR1100R skrev:
Tack men finns det ingen free ware till XP, jag tror inte jag kommer att ha så mycket nytta av en fullversion, sen vet jag inte heller vad Nyteknik har för Mac version

Har funnits en freeware, men den funkade ulla, eller inte alls. Om du kan få någon att bränna om den till en ISO cd ifrån macen så är det den enklaste vägen. Alternativt att du laddar in cd´n på en mac, skickar upp filen på ftp, hämtar den med pc´n.

//D

Bränn om CDn i rätt format, Mac har eget filsystem.
Välj high sierra / iso 9660 så borde det funka.

Eller lös ett program som kan läsa mac filsystemet.

Eller skit i det o kör hoj :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard