bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är det nån som testat att konvertera de i pressade lågfartsmunstyckena som sitter i Keihin förgasare på äldre Honda? Behöver bestycka upp lågfarten på kompressor Hondan och den har pressade munstycken och det vore ju väldigt smidigt att enkelt kunna byta munstycken mot att pressa i och sen gänga i munstycket och dra ur munstycket med en skruv.
De skruvade munstyckena som heter 424-26 verkar vara väldigt lika i storlek som det pressade munstycket som sitter i i storlek. Om man skulle gänga hålet med M6X0.75 bore det gå att få det tycker jag, möjligen kan det nog behövas att planfräsa botten i förgasaren där munstycket ska in med en 5 mm pinnfräs för att få in munstycket nog långt, alternativt svarva ner munstycket lite.
Nån som gjort nån sån här operation? Mailade bra i gasen och fick ett lite diffust svar att allt går för den händige vilket jag tolkar som att får man in munstycket på rätt ställe borde det funka.
De skruvade munstyckena som heter 424-26 verkar vara väldigt lika i storlek som det pressade munstycket som sitter i i storlek. Om man skulle gänga hålet med M6X0.75 bore det gå att få det tycker jag, möjligen kan det nog behövas att planfräsa botten i förgasaren där munstycket ska in med en 5 mm pinnfräs för att få in munstycket nog långt, alternativt svarva ner munstycket lite.
Nån som gjort nån sån här operation? Mailade bra i gasen och fick ett lite diffust svar att allt går för den händige vilket jag tolkar som att får man in munstycket på rätt ställe borde det funka.