Konvertera från förgasare till sprut, turbo???

Gick med
1 May 2003
Hoj
Kawasaki ZX9-R -02
Tänkte väcka upp min Kawasaki zx9r turbo som har stått i dvala i ett antal år nu.?
Planen är att ersätta förgasarna med spjälhus från en CBR 929 och ett MaxxEcu styr system. Insug och andra modifikationer är under tillverkning.
Min fråga är om det finns spridare som passar med högre flöde, eller om man måste komplettera med extra spridare?
Känns rätt jocksigt att behöva gräva sig in i plenumet, , men styrsystemet har dock 8 spridarutgångar, så det är möjligt.
Vore trevligt att bara kunna montera andra spridare som ger tillräckligt med bränsle för typ 300 hk, då har jag lagom marginal för mina beräknade 250-280 hk.?

Tänkte om det finns några spridare från bil som skulle funka i format???

Om man måste sätta dit flera spridare…. Bör dom då sitta monterade i plenumet mitt för trattarna till respektive spjälhus? Vilket avstånd ifrån i så fall??

Bosch gröna är ju som färdigskivat bröd, det kör "alla" med. Max 2.9 bar bränsletryck. Ca 100 häst per injektor vid 100%.

Anderbrink, tack för det färdigskivade brödet... ! ?
Vore dock tacksam för lite mer info, om du vil bistå med det?
Var får man tag i dessa och heter dom inget annat än Bosch gröna???
Alltså, det är alltid skoj att få svar från alla som kan det man själv är så kass på....

Du kan nog gå till ICA i byn och fråga i kassan. 0280155968 dvs Bosch 968 är de spridare som sitter på bl.a. Volvo S60 och hopers andra bilar och ger 465cc/min.

Hahaha.... ? Då kan jag ju sno dom från min firmabil och säga att den började gå dåligt , typ... Tack för info!!! ????
Har inte snott dom, men nice att veta vad man kan ta ifrån..... ???? ?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back