Konverta Divx(m.m) till DVD

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Tjena hej..
nu har vi ju haft en tråd FRÅN DVD till något..
Men om man nu har en massa DivX'ar som man skulle vilja ha in på en DVD för uppspelning.. hur bär man sig åt då.

Och nu vill jag alltså ha DVD och inte SVCD, man skall alltså kunna spela på en DVD-spelare som inte har stöd för SVCD. Hur bär man sig åt då?
Vilket program använder man för konvertering resp. bränning?
Kan man göra menyer för att välja film om det nu skulle gå in två stycken på en DVD-R??

Skulle hellre rekomendera DivX --> VCD eller SVCD. DivX är inte så bra kvalitet så du har ingen större glädje av DVD formatet (skit in=skit ut)

Använd tmpgenc (www.tmpgenc.com)

Diversion skrev:
DivX är inte så bra kvalitet så du har ingen större glädje av D

Det beror ju helt på den som gjort den (bitrade tex)

Jag skulle aldrig få för mej att dra upp en VCD eller SVCD på väggen (crt-projektor)...då är det bara DVD eller divX/xvid som gäller!

Ontopic: Det finns program för att göra menyer och skriva DVD-film, men jag skulle nog ändå överväga att göra VCD av filmen.

Jaja.. överväga hit och dit.. men JAG VILL INTE HA VCD!!!! :p

Så.. ett litet utbrott på mogonkvisten.. :D

Alltså nu är det inte säkert att jag SKA göra så.. vill bara vet hur om jag skulle VILJA.. iom att min kassa DVD-spelare inte klarar av VCD... ngn som vet om det går att låsa upp på ngt sätt? är en LG-spelare med några år på nacken

Bulan skrev:
Jaja.. överväga hit och dit.. men JAG VILL INTE HA VCD!!!! :p

Så.. ett litet utbrott på mogonkvisten.. :D

Alltså nu är det inte säkert att jag SKA göra så.. vill bara vet hur om jag skulle VILJA.. iom att min kassa DVD-spelare inte klarar av VCD... ngn som vet om det går att låsa upp på ngt sätt? är en LG-spelare med några år på nacken

En bra länk som ger dig svar:
http://www.dvdrhelp.com/convert#10

Hur låsa upp en DVD-spelare:
http://www.dvdrhelp.com/dvdhacks

//\//\

Dez skrev:
Det beror ju helt på den som gjort den (bitrade tex)

Jag skulle aldrig få för mej att dra upp en VCD eller SVCD på väggen (crt-projektor)...då är det bara DVD eller divX/xvid som gäller!

Ontopic: Det finns program för att göra menyer och skriva DVD-film, men jag skulle nog ändå överväga att göra VCD av filmen.

SVCD är de ju lika bra kvalite på som divx/Xvid filmer.. bara dubbelt så stora.. så varför skulle inte SVCD fungera på väggen??

Dezert skrev:
SVCD är de ju lika bra kvalite på som divx/Xvid filmer.. bara dubbelt så stora.. så varför skulle inte SVCD fungera på väggen??

Det fungerar alldeles utmärkt

Dock är upplösningen för låg för att det ska bli riktigt bra. Som tur är görs nästan alla *host*dvd-rip*host* till divX :brynad

Kommer minst lika många DVD-Rips till SVCD och SVCD är nog nästan egentligen lite bättre i kvalite

men jag kör på xvid ändå :P och tv-ut

Kör själv SVCD, tycker det är ett flexiblare format. Då kan man ju ta filmerna till polare och se dom.

Ja grejen är ju att man kan bränna ut de och se på DVD spelare..
men isåfall laddar jag hellre hem DVD-R direkt :)

Dezert skrev:
Ja grejen är ju att man kan bränna ut de och se på DVD spelare..
men isåfall laddar jag hellre hem DVD-R direkt :)

Jo men har man bara CD-RW brännare så...

Måste säga att en del SVCD ser otroligt bra ut kvalitetsmässigt, med högsta bitrate och bra kvalla på originalet duger de gott åt mig.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back