Kontrollera termostat LC4

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
jag är lite tveksam till funktionen i min fläkt på 640'n. Fläkten i sig funkar men frågan är om termostaten funkar. Hur kan jag kolla den? Det går 2 sladdar till fläkten, varav den ena då går via termostaten. Grejen är den att när jag har på tändningen och kopplar ihop dom två sladdarna så starta inte fläkten, det borde den väl göra? Har kollat säkringar och så med.

Vet inte riktigt hur det är på lc4an men på mina gamla ninja var det i alla fall så här.

Tändningen på bryggar man kontaktern som går in i termostaten så skall fläkten starta. På min duke går fläkten även utan att tändningen är på om hojjen är varm. Så det borde finnas någon elektronik som håller liv i det trots att man bryter spänningen.

Hur vet du att fläkten fungerar, har du tjuvkopplat via batteriet eller? Om den går då men inte när du bryggar kontakterna kan det ju vara problem med kablaget mellan fläkt och termostat.

Vet inte riktigt hur det är på lc4an men på mina gamla ninja var det i alla fall så här.

Tändningen på bryggar man kontaktern som går in i termostaten så skall fläkten starta. På min duke går fläkten även utan att tändningen är på om hojjen är varm. Så det borde finnas någon elektronik som håller liv i det trots att man bryter spänningen.

Hur vet du att fläkten fungerar, har du tjuvkopplat via batteriet eller? Om den går då men inte när du bryggar kontakterna kan det ju vara problem med kablaget mellan fläkt och termostat.

Japp kopplat den direkt på batteriet. Får försöka förlja sladdarna bak mot batteriet då och se om det är något brott någonstans.

Japp kopplat den direkt på batteriet. Får försöka förlja sladdarna bak mot batteriet då och se om det är något brott någonstans.

du kan koppla ihop polerna i kontakten som går in i termostaten för att se om det är termostaten som är paj.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard