kontakt till blinkerskabel yamaha R1

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Halloj alla.

Jag ska köpa nytt blinkerskablage till min Yamaha R1 -02 och får då frågan av företaget jag ska köpa av om det är den ljusgråa, nästan runda/blomformade kontakten, eller den mörkgråa, kvadratiska kontakten med avrundade hörn, jag ska ha. Då jag inte har min hoj på samma ort som jag befinner mig på kan jag inte kolla det. Är det någon som har koll???

Som sagt, har yamaha R1 2002 en ljusgrå, rund/blomfärgad, eller en mörkgrå, kvadratisk med rundade hörn, blinkerskontakt?

Är grymt tacksam för svar!

/morphine
 

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Okej. I och för sig så står det på sidan du länkade till "yamaha trekantig" så kanske det är den ljusgråa trekantiga? Eller tror du det är både trekantiga och fyrkantiga? Som sagt, på länken du skickade står det liksom "yamha trekantig, Suzuki fyrkantig" osv så man undrar ju om det bara ska vara en typ av kontakt och då antagligen den trekantiga??


Den har en av varje vill jag minnas, hur som helst jag köpte sådana kablar av bikersneed & de stämde perfekt!

Dessa köpte jag: http://www.bikersneed.se/Styling/Other/turnadapt.htm
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Okej. I och för sig så står det på sidan du länkade till "yamaha trekantig" så kanske det är den ljusgråa trekantiga? Eller tror du det är både trekantiga och fyrkantiga? Som sagt, på länken du skickade står det liksom "yamha trekantig, Suzuki fyrkantig" osv så man undrar ju om det bara ska vara en typ av kontakt och då antagligen den trekantiga??

Nu sitter mina monterade så det är lite klurigt att kolla, men jag har iofs mina orginalblinkers i garaget, ska kila ner & kolla!

Står det 3-kantiga så är det nog så det ska vara!
 

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Fan va trevligt av dig att göra dig så mycket besvär som att titta efter!! uppskattas djupt!

Nu sitter mina monterade så det är lite klurigt att kolla, men jag har iofs mina orginalblinkers i garaget, ska kila ner & kolla!

Står det 3-kantiga så är det nog så det ska vara!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har vart nere i garaget & kollat nu, det är svarta 3-kantiga. Antar att det är samma till 02-03 som till min. Vill minnas det iaf!

Edit: Den ser ut som den 3-kantiga ljusgrå på Bikers needs bild, fast den är mörkgrå:)

Fan va trevligt av dig att göra dig så mycket besvär som att titta efter!! uppskattas djupt!

Äh, ingen fara klart man ska hjälpa till!:tummenupp
 
Last edited:

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Har vart nere i garaget & kollat nu, det är svarta 3-kantiga. Antar att det är samma till 02-03 som till min. Vill minnas det iaf!

Edit: Den ser ut som den 3-kantiga ljusgrå på Bikers needs bild, fast den är mörkgrå:)



Äh, ingen fara klart man ska hjälpa till!:tummenupp

Okej okej. Tack som fan för hjälpen. Antagligen kan det ju vara så att de bytt färg på plasten av uppdateringsskäl eller så. Men det går ju inte att ta miste på att det måste vara samma svarta trekantiga du har som är den ljusgråa trekantiga på bikersneeds bild.
Jag säger till dem jag beställer av att det är den trekantiga.

Tack ígen!!

EDIT: Bikersneed verkar dyra. Jag får det kabelparet för 50kr. :yoparty

/morphine
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Okej okej. Tack som fan för hjälpen. Antagligen kan det ju vara så att de bytt färg på plasten av uppdateringsskäl eller så. Men det går ju inte att ta miste på att det måste vara samma svarta trekantiga du har som är den ljusgråa trekantiga på bikersneeds bild.
Jag säger till dem jag beställer av att det är den trekantiga.

Tack ígen!!

EDIT: Bikersneed verkar dyra. Jag får det kabelparet för 50kr. :yoparty

/morphine

Nemas problemas:) , hoppas det blir rätt!
Jo jag upptäckte att min lokala firma sålde ett sånt kit betydligt billigare efter att jag hade beställt:näsblod
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top