Kontakt problem!

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Jag har en sådan där jäkla Compaq-dator. Å jag köpte ett fint S-Video till Scart sladd-paket för ett tag sen...

Det visade sig dock att utgången på mitt grafikkort är inte S-Video utan nån jäkla Compaq Specialutgång! :huvet Så nu undrar jag om någon vet var jag kan få tag på en konverterare från detta lustiga hål till S-Video? Eller om någon har ett namn på den konstiga utgången?

Lägger även upp en bild på en kontakt som sitter bredvid som jag inte alls vet vad den gör... Nån kanske kan förklara vad den gör oxå?

/Grim

Bifogat

• Kontakt.jpg
    Kontakt.jpg
    5 KB · Visningar: 20
  • Kontakt2.jpg
    Kontakt2.jpg
    7.8 KB · Visningar: 37
GrimReaper skrev:
Jag har en sådan där jäkla Compaq-dator. Å jag köpte ett fint S-Video till Scart sladd-paket för ett tag sen...

Det visade sig dock att utgången på mitt grafikkort är inte S-Video utan nån jäkla Compaq Specialutgång! :huvet Så nu undrar jag om någon vet var jag kan få tag på en konverterare från detta lustiga hål till S-Video? Eller om någon har ett namn på den konstiga utgången?

Lägger även upp en bild på en kontakt som sitter bredvid som jag inte alls vet vad den gör... Nån kanske kan förklara vad den gör oxå?

/Grim

Jag har en i nån låda. Skall se om jag hittar den... :tummenupp Du borde ju fått en med datorn... :va

den runda kontakten ser ju ut att vara ett kontaktuttag till gamla tangetbord men när de står "TV Out" så vet jag inte, skumt.

Den andra ( rektangel-formen ) ser ut och vara från grafikkortet? Och från bildskärm-sladd ner till den.

TV-ut kontakten såg ju lite skum ut, tre extra pins plus hålet i mitten jfrt med en vanlig S-Videoanslutning. Äldre dator eller? DFP-kontakten är för TFT-skärm med digital anslutning, bara att den standarden "förlorade" till förmån för DVI. Har faktiskt inte sett en enda skärm med DFP-anslutning tror jag.

Coola Ola skrev:
TV-ut kontakten såg ju lite skum ut, tre extra pins plus hålet i mitten jfrt med en vanlig S-Videoanslutning. Äldre dator eller? DFP-kontakten är för TFT-skärm med digital anslutning, bara att den standarden "förlorade" till förmån för DVI. Har faktiskt inte sett en enda skärm med DFP-anslutning tror jag.

Tack, nu har jag fått lite klarhet i det hela. Datorn har väl ett gäng år på nacken tyvärr så det beror nog en del på det. Sen fick jag den begagnad... (Installerade en skrivare och fick en datorn+(riktig) champange som betalning.) :tummenupp

Så sladden har nog försvunnit för länge sen tyvärr...

/Grim

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back