Konstigt slitage på Pirelli Diablo Corsa?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en Hypermotard 1100S och bakdäcket har ett slitage jag aldrig sett tidigare på mina hojar, vare sig på sporthojar eller motarder.

Ser ut som att bitar slitits loss i "spårkanterna" på däcket. Är det ett gammalt/dåligt däck eller kör jag med helt felinställd fjädring? Vad kan det annars bero på?

Bifogat

• 048.jpg
    048.jpg
    231.5 KB · Visningar: 197
Har fått liknande slitage på andra däck. Detta har antagligen i mitt fall berott på väldigt mycket Wheelande:tummenupp

Sådär har jag fått däck att se ut på motardhoj utan slirkoppling. Motorbroms och hjulstuds...

:tuttar
Har fått liknande slitage på andra däck. Detta har antagligen i mitt fall berott på väldigt mycket Wheelande:tummenupp

Hahaha..... Då vet jag vad det beror på då, denna hojen inbjuder onekligen till en och annan bakhjulsrepa :rolleyes:

Sitter Ducati Performance slirkoppling på som säkert sparar däcken en hel del jämfört med en hoj som saknar det. Måste ju köra slut på bakdäcket på en eftermiddag utan slirkoppling.....

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back