konstigt problem tt600r

trailboss

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
STHLM
Hoj
fz1-n 07
tja
har en tt600r 98
som jag inte blir klok på,
det började med att den hostade och dog helt plöttsligt, som att den
fick soppa torsk vilket inte var fallet,
och sen var den omöjlig att starta, så jag fick rulla hem den :mad:
men problemet som är nu är att den startar jätte snält när den är kall och går jätte fint,
men om den råkar stanna eller om man stänger av den så går den inte att starta hur man en gör, har försökt med prisis ALLT.
har försökt att kolla det mesta men hittar inget,
har kollat ventilspel och att det kommer soppa och luft och kollat kompet, det kommer gnista, allt verkar helt oki, har även bytt stift filter och soppa.
har kollat både när den varit kall och varm
men inte ett liv kan hosta till någon gång efter sådär 20-150 kickar.
någon som har någon ide????
mvh
johan
 
Släck belysningen när du startar den. :tummenupp
Om den ej startar vänta i en halvtimme och prova på nytt.
Min gamla TTR har tagit många fula svordomar ur min käfte när den har varit varm och stannat.
 
fick ett trick av en kompis som kört enduro i mer än 20 år.
gör du detta utanför ica i centrum kan folk titta konstigt på dig , men skit samma , det brukar hjälpa.

stäng soppakranen

lägg ner hojen på marken i ca 30 sek så förgasarna tömmer sig på bensin

lyft upp henne

öppna bensinkran

kicka

kör iväg

har hjälpt mig ett flertag ggr både med min xt 350 och xt 600.
 
WebGringo skrev:
2425566

stäng soppakranen

lägg ner hojen på marken i ca 30 sek så förgasarna tömmer sig på bensin

lyft upp henne

öppna bensinkran

kicka

kör iväg

har hjälpt mig ett flertag ggr både med min xt 350 och xt 600.
Jepp, annars funkar det även att stänga av kranen, torrkicka... sen igång:tummenupp
 
Känner igen det lite då jag var ute å körde i skogen som satan,stannade till en stund. Skulle sedan starta igen å då gick de inte så bra.
stängde av bensinkranen kickade den torr, satt på kranen igen å jea full fart igen. Varför det blir så ibland vet jag ej men en tanke kan vara varm bensin i förgasaren eller vad tro ni andra?
 
Pröva att ställa flottören lite lägre. Om du ställer den för lågt märker du det vid fullgas. Detta kan man även göra om den är svårstartad efter en vurpa.
 
Här kommer ett tips som funkar på de flesta motorer (förgasare) detta har utövats ett flertal ggr på en del xr-hojar som passerat..

" håll in dekompen (lättare), gasen i botten, håll kvar den där, in med dödarknappen, låt bensinkranen vara öppen...kicka tio-femton ggr sen smäller den igång som ingenting ,kommer att gå perfekt !! förutsatt att inte stiftet är fullständigt igensurat...
 
lurvensudd skrev:
2428490 Här kommer ett tips som funkar på de flesta motorer (förgasare) detta har utövats ett flertal ggr på en del xr-hojar som passerat..

" håll in dekompen (lättare), gasen i botten, håll kvar den där, in med dödarknappen, låt bensinkranen vara öppen...kicka tio-femton ggr sen smäller den igång som ingenting ,kommer att gå perfekt !! förutsatt att inte stiftet är fullständigt igensurat...


Fullständigt nersurat är väl stiftet efter den dränkningen alla ggr:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top