Konstigt motorljud sen tog det stopp.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
När jag sprang hem från krogen i natt så kom det ett konstigt ljud från motorn.
Jag lät ungefär såhär.
Ööörrrn öööörrrn brrraaahhhh bwapp bling braaahhhööhörrrnn! flämt & flås! :hjärtklappning :håll
Sen la jag mig i diket och ville inte starta igen på flera minuter.
Fick rulla hem resten av vägen.
Vad är fel tror ni?

Jag hade tankat duktigt hela kvällen så det var nog inte soppatorsk.

Fultjack som bärjar lämna kroppen ?

Skaffa PowerCommander. l det beskrivna fallet verkar det enda rätta vara den varianten som uppenbarar sig som en elak kärring som kommenderar dig kraftfullt att oförtröttligt tuffa vidare, och då helst enl hennes önskemål :whip

Säker att oktantalet på soppan var tillräckligt högt? krävs bra bränsle på längre natt turer!

Tror på överfyllt oljetråg, och överbliven gegga trycks ut genom avgasröret. Symptomen kan bli ryckig gång och elaka avgaser.

jag tror ba' du chokat den sur :fakta :D
Jag tror du är nåt på spåren. Chokad blev den definitivt och sur kan den också vara ibland. :näsblod

Säker att oktantalet på soppan var tillräckligt högt? krävs bra bränsle på längre natt turer!
Hmm. Tidigt på kvällen var oktantalet högt med prima bränsle men senare sjönk kraven och på slutet tankades vadhelst flytande som rann ur närmsta pump.

Last edited:
På äldre motorer behöver man vrida på soppakranen, annars kan bensinen komma ut nån annanstans.

Jag tror du är nåt på spåren. Chokad blev den definitivt och sur kan den också vara ibland. :näsblod

Hmm. Tidigt på kvällen var oktantalet högt med prima bränsle men senare sjönk kraven och på slutet tankades vadhelst flytande som rann ur närmsta pump.

Du har tankat diesel i din bensinare.

459311.png

Troligen tätt i smörjkanalerna. Sluta köra den gamle skorven på dålig olja, byt till finaste syntet.

En ordentlig "engine flush" kan göra susen.

Eller så är det så att maskineriet är helt slut på grund av bristande underhåll.
Att rusa en igensotad och i övrigt misskött maskin kan leda till oanade ras. Ibland upphör de att fungera.

Byt till bättre soppa, en helservice och därefter börjar du köra den lugnt tills du i intervaller ökat effektuttaget till möjlig nivå.

I värsta fall, inse att skorven är slut som artist. Kör den på släp, enbart.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026