Konstigt ljud vid främre drev

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
jag hör ett litet knackande orytmiskt ljud vid främre drevet, känner lite vibrationer även i vänster fotpinne när jag kör mycket sakta så hörs det när jag drar på fullt på gasen .. men inte när ja väl är uppe i hastigheter.. har för mig jag hörde det när kedjan var ospänd, så jag spände kedjan o sen efter en stund la jag inte märke till det, o nu är kedjan fortfarande OK spänd o har börjat höra det igen, vad kan det va tror ni? (hoppas inte växellådan) det e våtskivskoppling .. det låter inte alls som det har me vevlager eller nått sånt o göra.. för de vet ja hur de låter när de knackar :mad: ... hoppas ni har några bra tips :tummenupp

Jag tycker att de låter som lagringen på utgående axeln ta lös drevet å rucka på axeln..

Det är mycket stor chans att de kan va kedjan som e lite sliten japp, för den har lite rost här o där, lyckades lämna den lite fuktig nu i vintras .. vad kostar en ny kedja ungefär??

cbr_micke skrev:
Det är mycket stor chans att de kan va kedjan som e lite sliten japp, för den har lite rost här o där, lyckades lämna den lite fuktig nu i vintras .. vad kostar en ny kedja ungefär??

Snåla inte utan köp bra grejor, kolla dreven ochså, nästan alltid
läge att byta dem ochså. Handlarna brukar ha bra paketpriser.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph