Konstigt ljud när man vrider om tändningen

Hoppsan hejsan, här häder det grejer! Är detta blivande rejhojen? Inte för att jag tror det, men jag måste fråga. Den låter lite för fin för att parkera i sandlådan vid Bergskurvan när du ska leka med hink och spade.

Mattias skrev:
Recipe for disaster.

Du vet att hans hoj har universums trögaste gas och obefintliga bromsar, va? Först kommer han att slå över baklänges, tar inte det knäcken på hojen så slår han snart över framlänges.

"Vinka farväl till din Gixxer nu, Freppa!"

:rofl

Mattias skrev:
Jag har en idé! Jag kan lära dig att stunta lika fett som RoLLER. å får jag automatiskt sadeltid på din hoj. Åsså sotar den inte igen.

Det är en deal. Du lär mig stunta, du får låna min hoj. Per skall ha den på Torsdag, annars är det bara att leka. Mmmmm... helförsäkring 3000:- i månaden..... Det är dyrt att lära sig stunta ;)

Första lektionen i mars nästa år då?

Sweedo skrev:
Ja, vi vill se lite bilder och höra vilka ombyggnadsplaner du har Freppa.
Sedan kan du och Henke jämnföra era byggen.

Här är en bild. Bakstänkskärmen är återställd till orginal med blinkers och allt, så det skiljer sig. I övrigt är den som på bilden.

Bifogat

• 73212_ggl_s.jpg
    73212_ggl_s.jpg
    49.9 KB · Visningar: 225
Teddy skrev:
Hoppsan hejsan, här häder det grejer! Är detta blivande rejhojen? Inte för att jag tror det, men jag måste fråga. Den låter lite för fin för att parkera i sandlådan vid Bergskurvan när du ska leka med hink och spade.

Nope. Det får bli nåt annat. Skall bara sälja min själ för lite mer pengar. Undrar om Satan är beredd att ta "a second mortage"....

Är inte säker på vad ljudet sist och slutligen kom ifrån men min polare hade/har exakt samma ljud på sin -03 så det verkar inte vara nåt "onormalt" till den graden i.a.f.
Ska kolla om han fick reda på vad det är.
Hojen har i.a.f. gått som vanligt alltså inga problem p.g.a. det ändå.

Freppa skrev:
ALla som vill komma hem till mig och lyssna på ljudet och eller lite annat skoj kan komma förbi.... :D

Jag tar gärna en dos "lite annat skoj" tror jag.. Låter spännande :eek:

Grattis till nya älsklingen iaf. Hoppas hon är den trogna och villiga typen även om nu husse glatt delar med sig av hennes kärlek. Iofs, det är väl som RoLLER säger, den fria kärleken är den finaste... :p

Grattis till nya hojen Freppa, dom däringa sakerna är mycket trevliga att köra, var det en 02:a eller en 03:a du körde när du testade hojar innan du köpte busan?

Varför köpte du inte en R1 -04??
Blir det en hoj till att ha på banan nästa år eller nöjer du dig med denna??

Och sist men inte minst, VARFÖR KÖPTE DU INTE EN R1 -04?? :whip

Jag har samma ljud på min Fazer, jag frågade vad det var, men jag minns bara att det inte är något att oroa sej över, för det skulle tydligen låta så :)

MrGooFy skrev:
Grattis till nya hojen Freppa, dom däringa sakerna är mycket trevliga att köra, var det en 02:a eller en 03:a du körde när du testade hojar innan du köpte busan?

här kan jag gissa, han köpte ju denna begagnad, en ny R1-04 skulle nog kostat en slant till.

Glöm inte att du körde en koppar/svart... den är mycket trevligare :rolleyes:

//jaG

MrGooFy skrev:

Freppa skrev:
ALla som vill komma hem till mig och lyssna på ljudet och eller lite annat skoj kan komma förbi.... :D

Jag ska pilla å lyssna på torsdag. :D Så mig slipper du. ;)

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!