Så då har jag äntligen kört min gsxr k1 -01 för första gången och är fortfarande lite chockad över vilket jävla drag det är i den
Men en sak märkte jag när jag körde på lite lägre varv (2-4k). Det som lät var typ som en ventil öppnades och luft susade ut snabbt. Hörde det senare när jag stod stilla och bara smågasade lite för att försöka höra det igen. Det är inget som kommer särskilt ofta, utan när jag bara stod och gasade så kan det ha varit var 15sekund fast varierade en del (motorn var kall då). Har inte riktigt koll på vad som händer då det jag bara märkte det en gång under körning men tror att den ryckte till lite i samband med ljudet. Min känsla är att det är övertryck någonstans men det känns konstigt. Jag har inget minne av att den lät så innan oljebytet, testade då inte så mycket heller iof och har svårt att se hur det kan påverka.
Har garanti kvar en vecka men finns det någon enkel förklarning till detta så gör jag det hellre själv än att lämna i från mig den!
Men en sak märkte jag när jag körde på lite lägre varv (2-4k). Det som lät var typ som en ventil öppnades och luft susade ut snabbt. Hörde det senare när jag stod stilla och bara smågasade lite för att försöka höra det igen. Det är inget som kommer särskilt ofta, utan när jag bara stod och gasade så kan det ha varit var 15sekund fast varierade en del (motorn var kall då). Har inte riktigt koll på vad som händer då det jag bara märkte det en gång under körning men tror att den ryckte till lite i samband med ljudet. Min känsla är att det är övertryck någonstans men det känns konstigt. Jag har inget minne av att den lät så innan oljebytet, testade då inte så mycket heller iof och har svårt att se hur det kan påverka.Har garanti kvar en vecka men finns det någon enkel förklarning till detta så gör jag det hellre själv än att lämna i från mig den!