konstigt ljud från växellådan cbr 600? ska de låta så?

strokey

Medlem
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
R1
Tjena jag var o kika på en ny hoj igår o den både såg bra ut o kändes bra växlarna gick i lätt o motorgången var kanon men efter varmkörningen stanna ja o lyssnade på hojen då tyckte ja att ja hörde ett ljud ja tidigare inte hört stängde av o starta upp igen höll i litekåpor nära ljudkällan o kolla så det ite var dem som låg emot o skramla tänkte inte mer på det utan körde in den i garaget o nu stod ju hojjen på tomgång koppla men nu tysyna den ju o vibrationerna i hojen blev mindre struntar i o lägga i ettan släpper upp kopplingen o ljudet återkommer! första tanken urtrampningslagret andra tanken nej när jag kopplar så snurrar ju det inte när ja inte kopplar då e det ju still o tvärtom på resten av delarna i växellådan andra tanken kört på taskig olja o fått ett jack i något drev i lådan men säljaren hävda att den lät så även när han köpte den för ca 5 år sen o den då bara gått 400-500 mil o i dagsläget knappa 1700? hävdar även att han har haft in den o att verkstan säger då som han sa att dom kan låta så men de e ingen fara??? men polarns 600 låter INTE så trots sina ytterligare 500 mil? vad kan det vara eller ska det låta så? mvh leif

tjena jag har en cbr 600 och den låter också så när kopplingen är ute och tyst när den är intryckt. vart funder jag o men sen så började jag o lyssna på polarnas hojar o vissa låter mer o andra inte. men vad jag har hört så låter det lite från lådan och det ska tydligen vara så om man frågar dom som vet.

tjena jag har en cbr 600 och den låter också så när kopplingen är ute och tyst när den är intryckt. vart funder jag o men sen så började jag o lyssna på polarnas hojar o vissa låter mer o andra inte. men vad jag har hört så låter det lite från lådan och det ska tydligen vara så om man frågar dom som vet.

Ett fenomen som tidigare säkerligen diskuterats här på sporthoj.
Sök o få svar !!

Dom flesta motorer (kopplingar) låter olika i belastat respektive obelastat tillstånd.

min låter osså lite tjutande o så... hör bara de när man står på tomgång o de låter olika om man kopplar elr ej.. snacka med en på mc service o han sa att de va inga problem honda låter så ibland...

tack grabbar! har lyssnat på ett par hojjar till nu idag o dom låter oxå så så det ska nog inte va nån farA DÅ!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT