Konstigt knäskrap...

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Tjenare!

Jag får ner mitt högra knä i asfalten men på något jäkligt konstigt sätt så slipar det bara längst nere på pucken... Om ni tänker er kanten ner mot foten. Har provat att hänga ut ännu mer men det blir på samma ställe hela tiden. Polaren får sitt "som man ska" mitt på... Någon som vet vad jag gör för något fel? Jäkligt irriterande! Så ni banrävar och knäskraparexperter får väldigt gärna skriva in nått tips!

Tack för hjälpen!

arnoldsson skrev:
2275430 Det har jag också provat!!! Fattar fan inte varför!

WHY!? WHY GOD, WHY?!?

Hur fan ska ja göra då, som inte ens får ner pucken!
Enda fördelen jag har med mina puckar är att jag inte nöter på skinnet när jag står på knä och smörjer kedjan. :(

Boman skrev:
2275442 Hur fan ska ja göra då, som inte ens får ner pucken!
Enda fördelen jag har med mina puckar är att jag inte nöter på skinnet när jag står på knä och smörjer kedjan. :(
Swäng mer! :)

De brukar väl längst ut till en början och slita in mot hela ytan efter ett tag?
Har för mig mina också brukar börja slitas längst ut i kanten men blir "snyggt" efter några gånger.

Boman skrev:
2275442 Hur fan ska ja göra då, som inte ens får ner pucken!

haha tänkte precis skriva ett liknande inlägg :D

flytta in tåspettsarna så långt in på fotpinnen du kan, du har antagligen dom långt ut (kanske även hålfoten i).

vbg_snake skrev:
2275878 flytta in tåspettsarna så långt in på fotpinnen du kan, du har antagligen dom långt ut (kanske även hålfoten i).

om jag flyttar tåspettsen in ska ja ha resten av fotten uppåt eller bakåt? inte för jag e säker på vilket jag gör men ändå :hihi

Hoztic skrev:
2276081 Jag har foten bakåt, men nog hälen lite uppåt, å mina puckar är rätt fint slitna mitt på :tummenupp

tackar ska testas idag då..fast tror de e så jag haft de redan..jaja får se om jag ens får ner knät på banan idag..de e inte prio ett just idag iaf..

Zenit skrev:
2276084 tackar ska testas idag då..fast tror de e så jag haft de redan..jaja får se om jag ens får ner knät på banan idag..de e inte prio ett just idag iaf..
Ska väl tillägga att jag har tårna på fotpinnen, långt in :)

Knäskrapen kommer naturligt. I början kändes det som att jag låg bredvid hojen, men inte fan tog det i :gnissla På Rörken senast flyttade jag knappt :arsele alls, men knäna (å lite annat :tomten ) tog i ändå :rock

Hoztic skrev:
2276091 Ska väl tillägga att jag har tårna på fotpinnen, långt in :)

Knäskrapen kommer naturligt. I början kändes det som att jag låg bredvid hojen, men inte fan tog det i :gnissla På Rörken senast flyttade jag knappt :arsele alls, men knäna (å lite annat :tomten ) tog i ändå :rock

har haft i de ju..men blev nyfiken nu när detta kom upp o min vänstra (den ända som vat i bara tre höger på sturup ju) e slitten bara längst ner o snett upp så..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back