Jag bytte kolvar precis samt topplockspackningar och fotpackningar på SXVn efter att topplockspackningen börjat läcka. Efter provstart så gick hojen lite dåligt så jag ställde förmodligen kammarna lite fel. Jag rev isär för att ställa rätt och vad ser jag?
Vitt klev överallt.
GREAT! den tar in vatten IGEN!
Det finns ett fel på dessa hojar, de kan läcka vatten i oljan genom en genomförning mellan blockhalvorna. Jag tänkte att det är självklar det värsta eftersom att jag bytt allt annat.
Jag lyfter topparna igen och ser att den ena kolven börjat bli lite sotig men den andra ser fortfarande nypolerad ut. Hojen går på båda cyllindrarna så där ligger inte problemet. Kan det vara så att man ska smeta packningsgegg vid topplockspackningarna för att täta vattenkanalerna? Det klingar lite fel i mina öron, men vad tror ni?
Jag bifogar ett par bilder så ni kan se hur det ser ut.
Vitt klev överallt.
GREAT! den tar in vatten IGEN!
Det finns ett fel på dessa hojar, de kan läcka vatten i oljan genom en genomförning mellan blockhalvorna. Jag tänkte att det är självklar det värsta eftersom att jag bytt allt annat.
Jag lyfter topparna igen och ser att den ena kolven börjat bli lite sotig men den andra ser fortfarande nypolerad ut. Hojen går på båda cyllindrarna så där ligger inte problemet. Kan det vara så att man ska smeta packningsgegg vid topplockspackningarna för att täta vattenkanalerna? Det klingar lite fel i mina öron, men vad tror ni?
Jag bifogar ett par bilder så ni kan se hur det ser ut.

Hahahahaha, du gjorde min bakfulla morgonkvist!