Konstigt e-mail??

Poacher skrev:
Troligen kommer du bli erbjuden en handpenning för att sen få resten av pengarna när den sålts till kunden, det är bluff i dessa fall.

Inga pengar ingen hoj, pungt. som E22 skulle sagt.
WORD!
Pung som poacher skulle säga... :arsele

Daggarparn skrev:
Nu fick jag ett oxå...
Har min relik på Blocket..

Tror inte Harry Haffa skulle kunna göra nåt åt detta.
Men de som bor i närheten utav Oxie kanske kan åka å knacka på hans dörr?

Lugn och fin nu. Herr Mahoney har inget som helst med ditt mail att göra. Solklart är ju att de som skickat mailet har gått till på samma sätt som alla andra lurendrejare och spammare, dvs de utnyttjar någons mailserver som tillåter relay eller så har de brutit sig in i en dåligt konfigurerad maskin och skickar sina mail från den. Constellation Networks Corporation som har den aktuella IP-adressen arbetar med satelliter och tillåt mig tvivla på att de har utökat sin verksamhet med bedrägerier.

Så... istället för att åka och vara otrevlig mot någon som inte förtjänar det så skicka ett mail till herr Mahoney om att deras system utnyttjas av en bedragare. Skicka med en fullständig kopia på mailet med mailheader och allt och säkerställ att mailet verkligen har sitt ursprung hos dem innan du kontaktar dem. Dra en kopia till abuse@swip.net med när du ändå håller på.

UrbanTiger skrev:
abuse@swip.net tillåt mig skratta, inte ett skit gör dom om man mailar dom.

Mycket möjligt, men jag skulle tro att det sätter lite större press på Mahoney att ta tag i problemet om han ser ett cc till sin ISP. Hur som helst så är det bättre än att knacka fel person i skallen. =)

Fan va läskigt , tur att nån tog upp detta. Så man inte skickar iväg sin hoj te utlandet!

mvh Mar

som sagt. Det finns tillräckligt med köpare i sverige. Att skicka någon hoj utomlands är ren idioti.

Intressant tråd i övrigt. Kanske något för farbror blå?..

Även jag har varit utsatt för dessa brev. En som ville köpa min bimota. Men jag blev misstänksam och det ska man vara. Allt är bara en bluff. Så vad ni än gör släpp aldrig hojen. Jag hade mailkontakt under en tid med personen som ville köpa min hoj, men det var bara för att kunna logga, har sänt en anmälan till polis men dom kan inget göra för det heter att brottet uppdagades innan det fullföljdes eller något liknande.

Daggarparn skrev:
person: Timothy Mahoney
address: 238 37 Oxie
address: Sweden

Ja, kommer man från Oxie är det säkert något skumt på gång :rofl

Det e väl samma muppar som härjar på mobil.de o försöker sälja nästan nya sporthojar för 30-50k

BLUFF!!!! behöver inte säga mer. dom blåser dig, tar din hoj, sen tar banken tillbaka pengarna för att ingen täckning fanns + att du gett dom hälften:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman