Konstiga växellägen

Rockern

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
KTM Superduke R -12
Tänkte höra om nån har nån aning vad som kan ha hänt, jag vet att det är garantiärende men kul att höra vad andra tror för jag har absolut ingen aning...

Vi var ute och busade idag... och jag råkade vurpa lite framåt :tungan

Efter knappt 20min hoppade jag på hojen igen och körde runt på planen.. växla från 1:an till 2:an, upp på bakhjulet och i med 3:an... kom till slutet, växlade ner till 1:an igen och svängde runt, sen gick det inte att växla mer, inga lägen alls!!

Den gick alltså bara fritt upp och ner, lika långt åt båda hållen där det borde finnas växlar..

Jag har ca 1 ½ mil till garaget, så vi börja köra lugnt, tomgång på ettan e väldigt tråkigt, kanske körde nån kilometer, sen testade jag att växla till 2:an, fungerade perfekt.. Men inte till 3:an.. Körde på 2:an ett tag och sen hoppade 3:an i.. Men inte 4:an... Körde nån kilometer till och sen hoppade resten i..

Nu testade jag igen och alla växlar fungerar som det ska..
Nån som har en aning? :va

Det är en Husa -07 som gått 8,5h och ca 30 mil

Kan vara fjädern som ska dra tillbaks axeln i rätt läge mellan varje växling som gett upp? Annars krökta skiftgafflar kanske. :va Lustigt att det funkade bra sen bara.

Jag ska köra ut till garaget igen om en stund och kolla upp det...

Kan det vara en följd av att jag vurpade? Det blev en tur över styret efter en lite misslyckad stoppie :wiggle

Jag ska köra ut till garaget igen om en stund och kolla upp det...

Kan det vara en följd av att jag vurpade? Det blev en tur över styret efter en lite misslyckad stoppie :wiggle

Kan ju vara en följd av att du vurpade. Om nu till ex skruven som håller nere detdär hjulet var lite urgängad så kanske en smäll var vad som krävdes för att sjuta ner hjulet på skruven. Jo jag förklarar jättebra. :rolleyes:

Har du lärt dig att växla på bakhjulet nu? Tänk va mkt man missar när man är borta en dag:)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back