konstiga mc-köpare, någon som.....

Sålde en cbr 600 en gång,en pappa som köpte den åt sin son.
Den var helt ny,hade dödat den förra på sviesta och fått ut en ny på försäkringen,men jag var för trasig för att använda den,visade det sig.
Nåväl,pappan gick misstänksamt runt o undrade saker o ting,grabben stod bredvid o hoppade jämfota av iver.
Han sa:okej jag tar den,men då får du skicka med original-avgassystemet,han ska inte ha ett sånt där fyra-till-ett minsann.....
Men,den är helt original.
Nä,nä,gammal e jag,men inte dum i huvet.
Så jag fick gå in och leta fram nån broschyr på hojen för att han skulle tro mig.
Kul.........

hehe :rofl

Sålde en cbr 600 en gång,en pappa som köpte den åt sin son.
Den var helt ny,hade dödat den förra på sviesta och fått ut en ny på försäkringen,men jag var för trasig för att använda den,visade det sig.
Nåväl,pappan gick misstänksamt runt o undrade saker o ting,grabben stod bredvid o hoppade jämfota av iver.
Han sa:okej jag tar den,men då får du skicka med original-avgassystemet,han ska inte ha ett sånt där fyra-till-ett minsann.....
Men,den är helt original.
Nä,nä,gammal e jag,men inte dum i huvet.
Så jag fick gå in och leta fram nån broschyr på hojen för att han skulle tro mig.
Kul.........

Klart att han vill ha original två till fyra!!! Sånt fixar man DIrEkCT!!11

jo, det är en polare som ska köra ner den med lastbilen.
men om snubben inte dyker upp eller kanske inte vill ha hojen.
då ska jag stå för frakten hem då åxå.
ja mena, är det ju 4k åt h-vete.
bättre å låta bli då å sälja till en som kommer hem å hämtar hojjen själv.

Jag känner att jag måste dra en skön sak jag råkade ut för.. vet inte hur rolig den blir i skriftlig form.

Min första bil jag hade fick jag ärva av mamma, det var en ford fiesta 1.1 -91. Körd av mamma sen ny och hade väl rullat ca 7000 mil 8 år senare varav 3000 mil med mig som ägare. Dvs en riktig pärla i sitt segment.

Satte ut bilen på DN för 10.000 och den första som ringer är en skön lirare. Så här utspelar sig samtalet:

Ring ring...
Jag: Johan
Köpare: Hey, jag ringer på annons..
Jag: Ja, du är välkommen.. (hinner inte säga mer)
Köpare: Tyyysen spänn!!
Jag: Va sa du?? (hinner inte säga mer igen)
Köpare: två tyysen!!
Jag: Bilen är i prima (hinner inte...)
Köpare: tre tyysen!!
Jag: Men du, kan du låta mig tala till... (samma visa)
Köpare: fyra tyysen...
Jag: Du, kan du lyssna på vad jag har att säga.. (avbryten igen)
Köpare: Fem tyysen, sista bud.
Jag: Nädu, jag är intresserad av att sälja den för 5000.
Köpare: Nähä.. *klick*

Läs ovanstående jävligt fort.. skulle tippa på att hela samtalet var över på 20 sec. Jag var alldeles stum efteråt innan jag samlade mig.

Sålde bilen till en polare för 8000, hans mamma körde med den till för några månader sedan utan några problem.

Mvh Johan

Ibland när man har glömt skriva "inga byten" i annonsen kan man få lite roliga bytesförslag.
När jag skulle sälja dirtbiken var den nån som skicka det här:

byta mot en merida cykel blå ny servad 26 tum +
ett playstation2 med 2 spel och 2 kontroller +
ett softairgun med mask och 2 000 kulor +
crosskläder splitter nya ALPINESTAR?

Sen folk som ringer och frågar massa, bestämmer tid och plats. Sen dyker dom inte upp och när man ringer upp efter en timme och frågar när dom ska komma. Så säger dom "nä vi ångrade oss".

Jo men ring och meddela så man vet!

Jag kom på att jag sålde min CR 250 i vintras till en Goth från Rönninge, oprutad och okörd, svårslaget?

( alltså en Goth i full utstyrsel, läderrock, smink, boots osv osv )

kommer ihåg när jag la ut min bil på blocket förra sommarn för att köpa kombi, då skrev jag ev byte eller byte med pengar i mellan om ni har BMW 320 Touring, eller en BMW 525 Touring ej äldre än 95 inga andra märken eller modeller är intressant,,

de hagla in förslag mellan himmel å jord å inte en ända BMW ägare som ville byta till min BMW 325 sedan :P

som sagt de är lite lustigt att folk tar sig tid å berbjuda sin Ford Scorpio från 85 när man skriver BMW ej äldre än 95

Jag sålde en Gixxer 750 för massa år sedan på blocket... Hade väl lite halv tråkigt då jag skrev annonsen så avslutade med typ: Eventuellt byte bil, båt, flipperspel, trevlig flickvän eller annan rolig leksak.

Tyvärr vart hojen såld redan andra dagen då jag sålde den för billigt, men jävlar att man hann få pervo mail ändå.:tuttar

Mailen från intresserade tjejer var ju trevliga men absolut roligast var från nån kille som ville byta bort sin tjej och försökte förklara hur vi skulle lägga upp det rent praktiskt..:tummenupp

Jag sålde en Gixxer 750 för massa år sedan på blocket... Hade väl lite halv tråkigt då jag skrev annonsen så avslutade med typ: Eventuellt byte bil, båt, flipperspel, trevlig flickvän eller annan rolig leksak.

Tyvärr vart hojen såld redan andra dagen då jag sålde den för billigt, men jävlar att man hann få pervo mail ändå.:tuttar

Mailen från intresserade tjejer var ju trevliga men absolut roligast var från nån kille som ville byta bort sin tjej och försökte förklara hur vi skulle lägga upp det rent praktiskt..:tummenupp

de är sånt man akriverar :fatta! :D

Ibland när man har glömt skriva "inga byten" i annonsen kan man få lite roliga bytesförslag.

Även när man skriver "inga byten" så brukar man få bytesförslag, ofta avslutade med "jag ser att du skrev inga byten men tänkte testa ändå..."

Fan vad mycket nötter det finns ute. Och jag som tänkte sälja båda mina hojar och min bil dom närmsta månaderna :gnissla

Även när man skriver "inga byten" så brukar man få bytesförslag, ofta avslutade med "jag ser att du skrev inga byten men tänkte testa ändå..."

Fan vad mycket nötter det finns ute. Och jag som tänkte sälja båda mina hojar och min bil dom närmsta månaderna :gnissla
Tar du en automatväxlad Skeppshult som inbyte? :D

Sålde min gamla bil precis, den stod på landet (50 mil) så jag satte ut en annons med billigt pris och var väldigt tydlig med att jag inte svarade på mail, åkte ner och sålde till första bästa kille med en hög femhundralappar... So far inget konstigt.

Saken är att jag hade lite delar över, bla två nya stötdämpare fram. Och en annan sak, jag ville gärna byta bilen mot en gammal Norton Commando eller liknande hojdelar, men hade glömt skriva ut det...

Vad hittar man i mailboxen när man kommer hem?

1. Hej! vill du byta mot Norton Commandodelar?
2. Hej! Jag har också en sådan bil, vet du var man kan få tag på stötdämpare?

Synd bara att bilen var borta och dämparna ligger där dom ligger 50 mil bort...

När jag köpte min första bil för 5000 kr (knappt tio år sedan) Så frågade jag om jag var den första som kikat på den. Nej, andra hade varit där och ville köpa den på avbetalning...

Sen folk som ringer och frågar massa, bestämmer tid och plats. Sen dyker dom inte upp och när man ringer upp efter en timme och frågar när dom ska komma. Så säger dom "nä vi ångrade oss".

Jo men ring och meddela så man vet!

Ja, precis! Man blir så förb... :huvet

Den här historien har inget med MC-försäljning att göra.. men är ganska så kul ändå.

En medelålders man med kraftig brytning kommer in på skroten hemmavid å frågar skrotgubben om han har en hatthylla till en golf. Gubben säger till honom att gå ut å leta själv å se vad han hittar...

Efter en stund kommer mannen in igen med världens största flin och en hatthylla i näven. Han frågar skrotnissen vad han vill ha för den varpå guben säger 50 spänn....

-Eyy, kompis... du får 20kr.

-Gubben flinar lite ilsket å säger: näe, ge mig en femtilapp så e de bra.

-Eyy.. vi säger 30kr då? kom igen nu kompis!

Gubben står tyst å tittar på honom ett tag, sen tar han försiktigt hatthyllan ifrån honom, knäcker den mindre försiktigt över benet å kastar den på golvet och säger lugnt med kyla i rösten.

- Jag har ingen hatthylla till en golf....

Hände en liknande sak för några år sen på skroten.
En man höll på och renoverade en bil och hade letat i åratal efter en vänsterdörr. Han hittade en dörr och frågade skrothandlaren vad han ville ha för den. Tja en 1000 lapp kan den väl vara värd.
Mannnen: Du får 500.
Skrothandlaren vände gick in på kontoret och hämtade en slägga. Ett par slag senare sa han: Nu är den värd 500:yoparty
Mannen var rätt knäckt om man säger så:tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...